|
صفحة: 44
6 . מהי מידת ההתאמה של "המרחב הישראלי" ללמידה היברידית ולמידה מרחוק ? במדריך זה תמצאו המלצה לרצף הוראה באמצעות כתב העת והסביבה הדיגיטלית . למעשה ההמלצה מחולקת ל"מנות" שמותאמות ללמידה מרחוק . המודל הוא : פתיחה קצרה ודיון – עד 15 דקות ( שניתן להעביר גם בזום או באמצעות כלים אחרים ) . קריאה ולמידה אישית באמצעות הכתבות – הקריאה מלווה ביחידות דיגיטליות שהתלמידים מבצעים במהלך הקריאה, כך שהמורה מקבל חיווי אם התלמידים אכן עובדים – 20 - 30 דקות ( באופן עצמאי בבית ) . עבודה קבוצתית - חזרה של התלמידים למליאה וירטואלית ועבודה בקבוצות – עד 30 דקות ( חלוקה לחדרי דיון בזום או בכלים אחרים ) . מודל הלמידה הזה מותאם ללמידה מרחוק וביחד עם זאת, בזכות מערכת ניהול הלמידה של הסביבה הדיגיטלית, המורים יכולים לשמור על קשר עם התלמידים ולעקוב אחרי הלמידה שלהם . 7 . "המרחב הישראלי" שונה מספר לימוד, האם תהיה תמיכה במורים שיבחרו ללמד באמצעותו ? מטח מתכוון לסייע למורים שיבחרו ללמד באמצעות "המרחב הישראלי" . תעמוד לרשותכם קבוצת ווטסאפ, יתקיימו מפגשי הדרכה ברשת, ואם יתאפשר גם השתלמויות הטמעה . צוות התמיכה הטכנית של מטח יסייע בכל הקשור במרכיבים הטכניים של הסביבה הדיגיטלית . 8 . מה הקשר בין מדורים כמו גלריה למקצוע הגאוגרפיה ? אחת המטרות בפיתוח הייתה להדגיש עד כמה מקצוע הגאוגרפיה רלוונטי לתחומי החיים השונים של הלומדים, וכן עד כמה הוא מקצוע שימושי . הרלוונטיות לתחומי החיים באה לידי ביטוי בין היתר, בקישורים לאמנות שמעלה שאלות אתיות וחברתיות . אנו סבורים שיש לשלב מיומנויות חברתיות - רגשיות ( SEL ) בתחומי הדעת השונים, ושגם במקצוע הגאוגרפיה יש לעסוק בנושאים שיש לכולנו אחריות לגביהם . השימושיות באה לידי ביטוי בנקודת המוצא של הכתבות . כאשר תלמידים ישאלו "למה צריך בכלל ללמוד את זה ? " הם ימצאו את התשובה בתוך הכתבות . 9 . בבית הספר שלנו יש מגמה להרחיב את הלמידה הבין תחומית והרב תחומית . האם "המרחב הישראלי" מתאים לכך ? "המרחב הישראלי" פותח במיוחד כדי לענות על דרישות תכנית הלימודים מקצוע גאוגרפיה – אדם וסביבה, אבל משום שכתב העת עוסק רבות בסוגיות, דילמות ושאלות גדולות, הוא מזמן תשובות מתחומים שונים ומשיק לתחומים שונים . אנחנו סבורים שכתב העת, ובתוך כך מקצוע הגאוגרפיה, יכול להיות הצומת של הלמידה הבינתחומית והרב תחומית החדשה בביה"ס . במהלך הפיתוח של סביבת הלמידה "המרחב הישראלי" עמדו לנגד עינינו תחומי העניין של התלמידים, הרלוונטיות של הנושאים הנלמדים לעולמם, צורכי ההוראה שלכם, המורות והמורים וחשיבות המקצוע . נעזרנו רבות במורות ומורים ובתלמידי כיתות ט במקומות שונים בארץ – ההערות וההצעות שקיבלנו הִפרו את תהליך הפיתוח, ואנחנו מודים להם על כך . אנו מודים לכם על שבחרתם בסביבת הלמידה "המרחב הישראלי" צוות גאוגרפיה במטח 44
|
|