|
صفحة: 38
פעילות קבוצתית מפנים ל הפעילות מחולקת לשתי פעילויות . אנו ממליצים לבחור באחת מהן לפי העדפתכם . 1 . עוסקת במשק הישראלי והגלובליזציה . היא מעודדת חשיבה ביקורתית על עמדת הכותב, ובחינה שלה לאור הנתונים שהתלמידים נחשפו אליהם בפעילות הפתיחה . 2 . עוסקת בחדשנות בחקלאות . היא מעודדת חקירה ואיסוף מידע, וכן גיבוש מידע והצגתו וקבלת החלטות . באמצעות משחק תפקידים, התלמידים חוקרים את נושא החדשנות בחקלאות . עבודת בית / למידה עצמית מהשאלות הבאות : קראו את קובץ המידע ממעורבות ציבורית לכלכלת שוק ובחרו אחת 1 . האם אתם בעד או נגד צמצום המעורבות הציבורית בתעשייה ובמסחר בישראל ? הסבירו את עמדתכם . 2 . "יַצֵר איפה שהכי כדאי לך" . כיצד קשור המשפט לכלכלה הגלובלית, ואיזו השפעה יכולה להיות לגישה כזאת על חברות ישראליות ועל מועסקים במשק הישראלי ? לכתבה מצורפת יחידת הערכה לנושא, מומלץ לצפות בפרק "עונת הטייקונים" מתוך הסדרה כהכנה שלכםהמלצה למורים : של ערוץ כאן 11 . הפרק עוסק במעבר מחברה ריכוזית לכלכלה שהולכת ומופרטת – עושים לביתנו התהליכים, העמדות, והקשר לתהליכים נוספים בישראל ובעולם . שיעור 17 | שוק העבודה העתידי – מה זה, ומה צפוי לנו ? מטרות השיעור 1 . להציג את האופן שבו צפוי להתנהג שוק העבודה בעתיד . 2 . להציג את המושג "שוק עבודה" . 3 . להציג באופן קונקרטי את האופן שבו רצוי להתכונן לשוק העבודה העתידי . קראתי הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . דיון ביניים 1 . מהו המסר העיקרי של המרואיינת דליה נרקיס ? 2 . כיצד מציעה דליה נרקיס לתלמידים כיום להתכונן לקראת שוק העבודה העתידי ? 3 . מה אתם חשים כאשר אתם קוראים את דבריה ? 4 . האם, לדעתכם, אתם נערכים נכון לשוק העבודה העתידי ? האם, לדעתכם, בני נוער צריכים להיערך לכך מראש ? פעילות קבוצתית מפנים ל אחת הטענות של המרואיינת היא שיש להתנסות בגיל צעיר בעבודה רלוונטית . מטרת הפעילות היא להעלות למודעות את האפשרות הזאת ולנסות ליישם את הצעתה באמצעות בניית סימולציה של שוק "דרושים" לבני נוער . מומלץ להקדיש שיעור לנושא כלכלה משתפת כמגמה נוספת בשוק הכלכלי העתידי . יש להתבסס על הכתבה של ד"ר מחמוד קעדאן במדור "המעבדה" . יש לבחון את השאלות הבאות : מהי כלכלה משתפת ? מה יכולים להיות היתרונות והאתגרים בעולם של כלכלה משתפת ? מצורף שאלון קראתי, הבנתי ! 38
|
|