|
صفحة: 15
דיון ביניים 1 . מתי התחיל תהליך עיצוב הגבולות של מדינת ישראל, ומי נטל בו חלק ? 2 . מהם התאריכים המרכזיים שבהם שורטטו הגבולות, ומה היה האירוע או התהליך שהביאו לכך ? 3 . מהו גבול מוסכם ? מהו גבול לא מוסכם ? כיצד מושגים אלה באים לידי ביטוי בגבולות ישראל ? פעילות קבוצתית מפנים ל בפעילות זו כל קבוצה תתמקד בקו גבול אחד ותלמד את תהליך התווייתו . התוצר יהיה מצגת שתעלה לשיתוף עם יתר תלמידי הכיתה . התוצר הכיתתי יהיה קבוצת מצגות שמכסות את נושא גבולות ישראל ותהליך ההיווצרות שלהם . עבודה אישית / עבודת בית - לבנות טבלה המרכזת את השינויים בגבולות ישראל בעזרת קובץ המידע : גבולות ישראל שיעור 4 | ישראל במזרח התיכון – אי בודד או גשר בהתהוות ? מטרות השיעור 1 . להציג את מיקומה של ישראל במרחב המזרח תיכוני ( גשר ימי וגשר יבשתי ) . 2 . להציג מאפיינים של מדינות המזרח התיכון . 3 . להציג את הדומה והשונה בין מדינת ישראל ובין מדינות המזרח התיכון . 4 . להציג תמונת מצב עכשווית של מעמדה של ישראל במזרח התיכון . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות הפעילות מיועדת להצגה בכיתה ולדיון במליאה . היא כוללת מידע על המזרח התיכון שמוביל לדיון על מקומה של ישראל במרחב המזרח תיכוני . כמו כן, במדריך למורה בראש הפעילות מצורף תקציר על המאפיינים של מדינות המזרח התיכון והפניה לספרם של פרופ' ארנון סופר ודלית לן . המושגים הנדרשים מופיעים ביחידת המושגים . באופן יחידני / בזוגות / במליאה . שיתוף פעולה אזורי, קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . קראתי, הבנתי ! דיון ביניים 1 . מומלץ להתייחס לסרטון באפליקציה העוסק בשיתוף פעולה אזורי ולדון במושג גבול וברלוונטיות שלו . 2 . להדגיש את הרעיון המרכזי בכתבה העוסק בשיתופי הפעולה עם המדינות הרחוקות יותר מאיתנו מבחינה גאוגרפית מול היחסים המבוססים על עימות עם המדינות הקרובות יותר . מומלץ להציג את המידע על מפה במליאה – אפשר להשתמש במפה שבמצגת הפתיחה . פעילות קבוצתית מפנים ל הפעילות עוסקת בייצוג של יחסי ישראל ומדינות המזרח התיכון במדיה . התלמידים יאספו מידע מתוך המדיה וישוו בין הנתונים שקיבלו לבין העמדה של ד"ר מורן זגה, מחברת הכתבה . באיסוף המידע תתקבל תמונה של מערכת היחסים בין מדינת ישראל למדינות המזרח התיכון, כפי שהיא משתקפת במדיה . בתיקייה תמצאו יחידת הערכה לכתבה . 15
|
|