صفحة: 21

שיעור 15 | מוציאה מים מהסלע ? פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות הפעילות עוסקת בשאלות מהם מי תהום וכיצד הם מצטברים ובפענוח האיור המצורף למדור בגיליון המודפס . מפנים את התלמידים לפעילות על אגני היקוות המתרגלת מיומנות מפה . קוראים את הכתבה . פעילות קבוצתית שבה בונים התלמידים דגם של מעיין שכבה . מפנים ל נושא מי התהום מטופל בהרחבה בגיליון כלכלה, תשתיות וסביבה . מורים שירצו להרחיב כאן בנושא יכולים להיעזר בקובץ המידע . שיעור 16 | לאן נושבת הרוח ? הכתבה עוסקת בסוגיה של יחסי גומלין בין האדם לסביבה, ובשאלה אם לטבע יש מעמד משפטי, ומתי לראשונה עלתה השאלה הזאת . מטרת השיעור : להעלות למודעות את סוגית ההגנה על הטבע והמתח שבין פיתוח וסביבה . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות יחסי גומלין אדם סביבה, קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בצירוף האפליקציה . פעילות קבוצתית . מפנים ל שיעור 17 מדור "דרכון" עוסק בתופעה גאוגרפית עולמית שיש לה נגיעה גם לישראל . במדור זה אנו עוסקים בשאלת כושר הנשיאה של אתרים, כמו במערות אלטמירה, ובשאלה של סגירת אתר למבקרים כדי לשמור עליו . ההקשר הוא מערת הנטיפים בישראל והגבלת מספר המבקרים בה . מצורף קישור לכתבה מסע אל בטן האדמה . סיור במערות נטיפים נסתרות ברחבי הארץ . הכתבה היא בת 14 דקות . מעלה את הסוגיה, האם לפתוח תופעות טבע לציבור או לשמור עליהן . שיעור 18 מדור "גלריה" עוסק בפרשנות שנותנת האמנות לתופעות במרחב . במדור זה אנחנו עוסקים בחוק ההגנה על פרחי בר המשתקף בשיר של נעמי שמר "ולס להגנת הצומח" . אנחנו למדים שהשיר עוסק גם בפגיעה מינית בנשים . למדור מצורף השיר ולצדו שאלה שעוסקת בביצוע ובפרשנות למילים . תיקיית עזרי הוראה במארז תמצאו תיקיה של עזרי הוראה הכוללת : מילון מושגים, המלצה לסיור, המלצה להערכה חלופית, רשימה ביבליוגרפית . 21

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار