صفحة: 32

כלכלה, תשתיות וסביבה כלכלה ותשתיות ( 15 שעות ) תוכנית הלימודים המותאמת עמ' 6 - ,9 16 - 24 . התוכנית כוללת את הנושאים הבאים : א . הישגי הכלכלה ב . כלכלת ישראל והשתלבותה בכלכלה הגלובלית ג . ענפי כלכלה : חקלאות, תעשייה, מסחר ושירותים ד . מים ה . תשתיות בישראל ו . תשתיות אנרגיה ז . תשתיות תחבורה ח . תיירות בישראל התוכנית כוללת את הנושאים הבאים : השיעורים שלהלן מבוססים על הכתבות בכתב העת, על הפעילויות הדיגיטליות ( לרבות מילון המושגים ) ועל קובצי המידע . שימוש אינטגרטיבי בחומרי הלמידה מכסה את תוכנית הלימודים המותאמת . נושא מערכת המים ( עמ' 53 - 56 בת"ל ) שולב כאן . שימו לב : שיעור 1 | ישראל במספרים פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות באילו נושאים מטפלים הייצוגים במדור ? האם אפשר לזהות מכנים מעיינים במדור ושואלים . משותפים / קבוצות נושאים ? כל קבוצה בוחרת באיזה נושא לעסוק, ולפי בחירתה מבצעת את מחלקים את הכיתה לקבוצות . המשימות הקבוצתיות : כלכלה במספרים, תשתיות במספרים, קיימות במספרים, תיירות במספרים . שיעור 2 | תשתיות – מבוא חוזרים למדור ישראל במספרים במליאה לבחון את הנתונים המופיעים במדור "ישראל במספרים" – ולהעלות שאלות לדיון : 1 . אילו גרפים עוסקים בתשתיות או קשורים לתשתיות ? הסבירו ? 2 . מה אפשר ללמוד מהנתונים על כל אחת מהתשתיות ? 3 . לבחון את ההגדרה לתשתיות, ולהציע גרפים נוספים שהיו יכולים להשתלב במדור "ישראל במספרים" . שם כולל לכל המערכות הבסיסיות המאפשרות למדינה, ליישוב, לארגון או לחברה לפעול תשתיות : כיאות ולהתפתח . מערכות התשתית העיקריות הן : מים וביוב, אנרגיה, תחבורה ותקשורת, טיפול בפסולת . 32

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار