صفحة: 14

השבר כמנת חילוק ב פעילות 37 פותרים תרגילי חילוק בתוך תרגילים ארוכים יותר, וחשוב להקפיד על סדר פעולות נכון . יוצא מן הכלל עמוד 26 – פעילויות יוצא מן הכלל עוסקות בקבוצות ובקשרים בין קבוצות . הן משולבות בתוך הפרקים באופן שאינו תלוי ברצף הלימוד . רוב הפעילויות מיועדות לעבודה עצמית של התלמידים . פעילות זו היא הראשונה בנושא, ולכן נדרשת הנחיית מורה . ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 133 - 144 ) . ב פעילות 38 התלמידים מיישמים את מה שלמדו בפרק בהקשר של חישוב ממוצע . לפני הפעילות מופיעה תזכורת על מהו ממוצע וכיצד מחשבים אותו . בניגוד לפעמים הקודמות שבהן עסקו בממוצע, עכשיו התלמידים יכולים לחשב גם ממוצע שאינו שלם . זו הזדמנות לדון בכך שממוצע יכול להיות מספר שאינו שלם גם כשמדובר במשהו שאי אפשר לחלק . כתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 27 הפינה כתב סתרים מוכרת לתלמידים משנים קודמות ועוסקת בצורות המחליפות מספרים . פעילות 39 היא פעילות הצבה רגילה – מציבים את המספרים במקום הצורות ופותרים את התרגילים . אפשר לשאול את התלמידים איזה תרגיל אפשר לפתור גם בלי לדעת מה המספר המתאים לכל צורה ( הכוונה לתרגיל שב סעיף ג , שהתוצאה שלו תהיה תמיד 1 ) . ב ד קו את עצ מ כ עמוד 28 בחלק הזה חוזרים על החומר שנלמד בפרק, והוא משמש לבדיקה עצמית של התלמידים . 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار