|
صفحة: 9
מבנה יחידות הלימוד יחידות הלימוד הגדולות בכל חוברת בנויות לפי הקשר של מילה או של קטע . המילה מפורקת לצליליה בדרך של אנליזה - בכל פעם אות אחרת . מן ההרכבים השונים של אותיות וסימני ניקוד יוצרים על - ידי סינתזה מילים חדשות , ובהמשך מרכיבים צירופי מילים , משפטים וקטעים . בסוף כל יחידה חוזרים על העיצורים ועל התנועות שנלמדו - בהקשרים של מילים , של צירופי מילים , של משפטים ושל קטעי קריאה . בין היחידות מופיעים טקסטים להבנת הנשמע , במדור הנקרא בחוברות " מה נשמע היום ? " , ובו טקסטים ארוכים ואותנטיים . דוגמה לרצף של התפתחות היחידות : הקשר : מילים פירוק צלילים : אותיות וסימני ניקוד הקשר : צירופים ומשפטים חדשים , חזרה מבנה תת - יחידה בכל תת - יחידה לומדים צליל שהוא חלק ממילת הבסיס ( תמר , ברק וכדומה ) . בתת - יחידה לומדים את האות ( והאות הסופית , אם יש ) ואת סימני הניקוד המייצגים את אותה התנועה . דוגמה : המילה תמר מתפרקת ל - 3 התת - יחידות ( השיעורים ) האלה : • ת , ת / ת • מ , ם , מ / מ • ר , ר / ר בכל תת - יחידה ההקניה מובנית בהדרגה , ומובילה את התלמידים לשליטה מלאה בהכרת האות וסימני הניקוד . תחילה מקבלים את המילה השלמה ואת פירוקה להברה הנלמדת , ובהמשך יש פעילויות כתיבה של האות . בשלב זה , בהתאמה לשונות ביכולות הלומדים , התלמידים מוזמנים לגלות את החוקיות העומדת בבסיס העיקרון הגרפו - פונמי , ולנסות לערוך העברה של הצליל הנלמד לכלל העצורים שנלמדו בגן או בחוברת הכרת האותיות . לפיתוח המודעות הפונולוגית מציגים קבוצות איורים , שבהם התלמידים מתבקשים לזהות את הצליל שנלמד בתחילת המילה , בסופה או בתוכה . ולבסוף - חזרה בדרך משחקית ובהקשרים רחבים יותר : צירופי מילים , משפטים , קטעים .
|
|