|
صفحة: 41
זמן משחק , דיבור ועוד לסיכום נושא " מילים אחיות " ביחידה מומלץ לערוך תחרות בין קבוצות לאחר פעילות : 9 כל קבוצה כותבת כמה שיותר " מילים אחיות " שהתלמידים בקבוצה זוכרים ( אפשר לתת להם דקה לדפדף בספר ולהיזכר , אך במהלך המשחק עצמו חשוב להקפיד שהספרים יהיו סגורים ) . כדאי למנות מראש שלושה שופטים מבין התלמידים שיבדקו את דפי התשובות ויכריזו על הקבוצה המנצחת . פעילויות - 9 - 8 אפשר להציג בתחילה את התמונות שבפעילות ולשאול את התלמידים אם הם יודעים איך קוראים לחפצים שבהן בשלוש השפות . ניתן לקיים את הפעילויות הללו גם במשחק : כל תלמיד ותלמידה מקבלים פתק עם אחת מהמילים בעברית , באנגלית או בערבית וצריכים להסתובב בכיתה ולמצוא תלמיד עם מילה דומה בשפה אחרת . אפשרות נוספת היא להקרין את הטבלה מפעילות 8 על הלוח , ולבקש מכל אחד מהתלמידים לשבץ את הפתק שקיבל בעמודה ובשורה הנכונות . לאחר מכן התלמידים מוזמנים להוסיף מילים לטבלה . עוד מילים דומות בעברית , בערבית ובאנגלית : רדיו , חרוב , ג ' ירפה , מוזיקה , שומשום , כותנה .
|
|