|
صفحة: 109
אם התיבה היא קובייה , שלושת הממדים שלה שווים . התלמידים אינם צריכים לשנן או לזכור את הקשרים האלה . די בכך שידעו שבקובייה שלושת הממדים שווים , שיש סוגים שונים של תיבות שאינן קוביות ושיש קשר בין ממדי התיבה לסוגי הפאות שלה . בפעילות 5 התלמידים מתבקשים להשלים את אורכי צלעות התיבה על ידי יישום תכונות התיבה שחקרו בפעילות קודמת : כל זוג צלעות נגדיות בפאה שוות זו לזו באורכן . בכל סרטוט האורכים של צלעות היוצאות מקדקוד אחד נתונים , והתלמידים מתבקשים להשלים את אורכי הצלעות היוצאות מקדקוד אחר . בתיבה שבתחתית העמוד האורכים של שלוש צלעות נתונים , אך אינן שלוש צלעות היוצאות מקדקוד אחד ( שתיים מהן הן צלעות נגדיות של אחת הפאות ) , ולכן אי אפשר למצוא את אורכי הצלעות היוצאות מהקדקוד המסומן באדום . למעשה נתונים רק שניים מממדי התיבה .
|

|