|
صفحة: 21
. 3 יש אפשרות למיין את הגופים שבאוסף לארבע קבוצות : • פירמידות • תיבות • חרוטים • גלילים במקרה כזה הכדור נשאר ללא קבוצה , ולמעשה הוא הקבוצה החמישית . ג . מה דומה ומה שונה ? המורה מציגה שני גופים מהאוסף ומבקשת מהתלמידים למצוא במה הם דומים ובמה הם שונים . שיחה כזו יכולה להתקיים עם כל הכיתה או עם קבוצה של תלמידים . עמודים -16 13 פעילויות 1 ו –2 שימו לב : לאחר שהתלמידים ממיינים את הגופים שבאוסף לקבוצות , צריך לשמור על קבוצות אלה עד סוף פעילות . 4 פעילות 3 כאן התלמידים מתמקדים באחת הקבוצות שהם בנו ועוסקים רק בגופים השייכים לקבוצה זו . לגופים השייכים לאותה קבוצה יש יותר תכונות דומות מלגופים השייכים לקבוצות שונות . פעילות 4 התלמידים בוחרים שני גופים כרצונם — כל גוף מקבוצה אחרת . כך הם יצטרכו להשוות בין שני גופים הנבדלים זה מזה בתכונות רבות יותר . פעילויות 5 ו –6 פעילויות אלה נועדו לתרגל את השוואת שני גופים , והתלמידים מתבקשים לקבוע באילו תכונות שני גופים שונים זה מזה . בתוך כדי השוואת הגופים יתמקדו התלמידים בתכונות שלהם וילמדו לזהות ולהמליל אותם . אפשר לדון גם על המשותף לשני הגופים , אך זו משימה קשה יותר , ולכן התלמידים אינם נדרשים לנסח זאת בכתב . פעילות 7 בשני התצלומים המוצגים בעמוד זה אפשר לזהות הרבה מבנים הדומים לגופים גאומטריים " טהורים " , כגון : חרוטים , תיבות , קוביות ועוד . היכולת לזהות גופים גאומטריים בתצלומים ובסביבה הטבעית חשובה לפיתוח תפיסה גאומטרית של התלמידים .
|
|