صفحة: 34

פעילות 6 בפעילות זו התלמידים מתבקשים למדוד בסביבתם דברים שאורכם גדול ממטר ולתאר את האורך בטבלה . הצעה לפעילות בחצר בית – הספר : מדידה של עצמים ( או מסלולים ) שאורכם גדול מ – 10 מטרים . בפעילות זו התלמידים משתפים פעולה כדי לבצע את המטלה . הצעה לדיון : חשוב לערוך דיון בשאלה מתי כדאי להשתמש ביחידת המידה מטר , מתי כדאי להשתמש ביחידת המידה סנטימטר ומתי יש צורך לתאר אורך באמצעות צירוף של מטרים וסנטימטרים . דיון כזה אפשר לערוך סביב דוגמאות : אורך כפית , אורך אצבע , רוחב מחברת וכדומה , המרחק מהשער של בית הספר עד לכניסה לבניין , גובה עץ , אורך של דלגית ( חבל משחק ) וכדומה . נניח שאנחנו רוצים לתאר את גובהו של אדם מסוים : אם נשתמש רק במטרים כיחידת מידה , מידת הדיוק תהיה לוקה בחסר - ‘ קצת פחות משני מטרים ‘ , ‘ בין מטר לשני מטרים ‘ . לעומת השימוש ביחידה מטר בלבד , המביאה לידי חוסר דיוק , השימוש בסנטימטרים בלבד בעייתי בגלל חוסר הנוחות בשימוש . לדוגמה : אם נרצה לתאר את המרחק מחדר המורים לחדר הכיתה - האם נבחר לומר שהמרחק הוא 750 ס ” מ או שנעדיף לציין שהמרחק הוא 7 מטרים ו – 50 ס ” מ ? מדוע ? הערה : בשלב זה לא כדאי להשתמש בכיתה בכתיב העשרוני המקובל : 1 . 9 מ ' = 190 ס “ מ , משום שהתלמידים עדיין אינם מכירים את הכתיב העשרוני שיש בו נקודה עשרונית ואינם מבינים את משמעותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار