|
صفحة: 78
א . השוואת משקל ( עמודים 128 - 126 בחוברת לתלמיד ) עמוד 126 את המושגים כבד וקל התלמידים מכירים מחיי היום – יום . יש תפיסה מוטעית שחפץ גדול יותר הוא תמיד כבד יותר . בדיון מנסים לחשוב על דברים גדולים שהם קלים יותר מדברים קטנים , למשל , בלון מנופח ואבן קטנה . עמוד 127 בעמוד זה מדגימים את פעולת המאזניים . מומלץ לא לדלג על פעילות זו משום שהיא חשובה להבנת הנושא . בכל סעיף עורכים דיון עם התלמידים ומבקשים מהם לשער מה יקרה אם נשים נייר בכוסות המאזניים באופן המתואר . אחר כך מדגימים במאזניים ומשווים להשערה . בסעיף ב נוכחים שכאשר שמים חפצים בעלי משקל שווה ( שני דפי נייר שווים ) בכל אחת מכוסות המאזניים - המאזניים מאוזנים . בסעיפים ג ו – ד נוכחים שמשקלו של חפץ אינו משתנה בהכרח אם משנים את צורתו - גם כאשר משנים את צורת הנייר , משקלו אינו משתנה . בסעיף ג נוכחים שגם כאשר מקפלים דף נייר וגם כאשר מכווצים אותו לכדור , המשקל נשאר שווה . בסעיף ד נוכחים שגם כאשר חותכים את דף הנייר לשתי חתיכות , משקלן הכולל שווה למשקלו של דף הנייר השלם . עמוד 128 פעילות 3 התלמידים לומדים שכאשר המאזניים אינם מאוזנים , מסיקים מזה שהחפץ שעל הכף התחתונה כבד יותר מהחפץ שעל הכף העליונה . לדוגמה :
|
|