صفحة: 201

בכל אחת מן הדרכים תוכלו להקיש על כל ציור שמוצא חן בעיניכם ולקבל מסך ובו הציור . מימין לציור יופיע שוב הציור ועליו סימן ' + ' וסימן . '–' הקשה על ' + ' מאפשרת להגדיל את הציור והקשה על '–' להקטינו . כשמגדילים את התמונה אפשר להזיז את התמונה הקטנה כדי לראות כל פעם חלק אחר של התמונה . אם לאחר שבחרתם תמונה תקישו על סימן המוזיאון תוכל לראות איך היא תלויה במוזיאון . פעילות 4 ( בדיגיטלי ) בחלק הראשון של הפעילות התלמידים מעלים הצעות . ההצעות שלהם יכולות להיות מגוונות : ציורי עצים , ציורי בתים , ציורי נוף , אנשים , ציורים כהים וציורים בהירים . כל הבחנה הגיונית תיחשב לגיטימית . בחלק השני של השאלה מוצגת החלוקה המקובלת לפי נושאי הציורים : נופים , טבע דומם ודיוקנאות . בשני הסעיפים בחלק הזה של השאלה התלמידים מוחזרים לחלוקה שהם הציעו כדי לראות אם יש דמיון בין ההצעות שלהם לבין החלוקה המקובלת ואם ציורי ואן גוך עונים גם הם לחלוקה זו . סביר להניח שיהיו תלמידים שיתקשו במשימה של סיווג הציורים בהתאם למאפייניהם המשותפים . פעילות 2 סעיף א - שמו של הציור – La" Berceuse " פירושו גם אישה מנענעת עריסה וגם שיר ערש . השם לא שקוף למרבית הצופים . החוט שהאישה אוחזת בידה יכול לרמז על העריסה שהוא מחובר אליה . ללא שם הציור ספק אם היינו חושבים על כך . אחת המטרות של השאלה היא להסב את תשומת הלב לשמות של ציורים כנותני רמז לכיוון מסוים . סעיף ג - הצבעים הם צבעים משלימים , חמים ולכן מתאימים ל"שיר ערש . " פעילות 3 בפעילות זו התלמידים פוגשים מושג חדש . חשוב להזכיר להם לצרפו לרשימת המושגים שנאספו במהלך הפרק . התרגול מחזיר אותם לציורים שכבר ראו . בדרך זו התלמידים חווים את הקשר בין הצפייה בציורים לבין הכרת המושגים - כלומר את העובדה שידיעת המושגים והכרת השפה המיוחדת מעמיקים את דרך ההסתכלות בציורים . מומלץ להתעכב על פן זה במליאת הכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار