|
صفحة: 197
פעילות 12 הדמיון הבולט הוא לזוג המילים הנרדפות " אוטו – מכונית . " א . המצאות מאוחרות . ב . שימוש בשפת ילדים בשירי ילדים לעומת שימוש בשפה הרווחת –עיתונות וכדומה . עם זאת ייתכן שהתלמידים ימצאו נקודות שוני ודמיון אחרות . שם הפרק : עצלנים ( כרך 2 עמ' ( 571 נושא הפרק על כל מיני עצלנים במשל , בשיר ובסיפור , וגם על משמעויות שונות של מילה . בפרק חמישה טקסטים : משל , קטע ממשל מחורז , טקסט מקראי , שיר וסיפור עם . בחמשת הטקסטים , כל אחד מנקודת המבט שלו , נבחנות התנהגויות אנושיות שמייצגות העצלות והחריצות , והארת כל אחת מהן מקרינה על האחרת . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התלמידים יקראו טקסטים שונים בנושא אחד - כל טקסט מתבונן בתמה של הפרק מנקודת מבט אחרת תוך הדגשים אחרים . . 2 התלמידים יתנו את דעתם על החריצות כערך , ועל הדמיון בין ביטוייה במקורות היהודיים לנוכחותה בספרות העולמית . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יקראו טקסטים מסוגות ספרותיות שונות : משל , קטעים מווריאציה על אותו נושא ומאותה סוגה , פסוקים מהמקורות היהודיים המבטאים אותה עמדה ערכית , שיר הומוריסטי שבמרכזו קונקרטיזציה של פסוק מקראי ומעשייה שאף לה ערך מוסף ערכי-מוסרי . . 2 התלמידים יתוודעו ליחסים שמקיימים טקסטים נתונים עם טקסטים אחרים ( ביןטקסטואליות , ( לכתיבה בהשראת יצירת ספרות קנונית ולדרכים שונות להעברת מסרים דומים ממסגרת נרטיבית מוכרת . . 3 התלמידים יזהו סגנונות ומשלבים שונים , מהסגנון המקראי עד לשפת הדיבור של ימינו . . 4 התלמידים יעמדו על אחד מתפקידיו של ההומור ביצירת ספרות . . 5 התלמידים יתנסו בהבנת מילים בהקשר ובהבנת רב-משמעיות של מילים .
|
|