صفحة: 152

*** הפעילות המרכזית בפרק מתקיימת בסביבה המקוונת בפעילות זו התלמידים מוזמנים להתמודד עם טקסטים בסביבה המדמה את רשת האינטרנט . האינטרנט הוא מקור מידע בלתי נדלה הפונה לכל הקהלים , וגם תלמידים צעירים מופנים אליו יותר ויותר לצורך מטלות בתחומי דעת שונים . בחלק הראשון של הפעילות המטרה העיקרית היא קריאה ממוקדת , שתכליתה מציאת תשובות לשאלות . מה שחשוב כאן הוא איתור המידע באתר , בין אם הוא מופיע בסרטון , בקובץ קול , בתמונות או במידע כתוב . צריך לזכור שהטקסט לא נועד לקוראים צעירים , ובטקסט מסוג זה הם יכולים לפגוש מילים שאינן מובנות להם . אין צורך לפרש לילדים כל מילה בטקסט , רצוי לשוחח במליאה או בקבוצות על דרכי ההתמודדות שלהם עם מילים לא מובנות . ברצף הפעילות התלמידים מתבקשים לאתר מידע גלוי ומשתמע מאזורים שונים באתר העוסק בשפני סלע . הם מתוודעים לכך שהמידע מופיע בסוגות שונות ובייצוגים מגוונים ( טקסט , וידיאו , קובץ קול , תמונות , ( שמקורות המידע השונים מביאים מידע דומה , מידע סותר ומידע משלים . היחידה מסתיימת בסיכום אישי הנוגע לתובנות בעקבות ההתנסות . הפרק עוסק בשתי התבוננויות ממעוף הציפור : התבוננות בתהליך של חקר והתבוננות מעמיקה בעבודה עם מקורות מידע מגוונים בהם התלמידים מתנסים כקוראים , מאזינים , מתבוננים וצופים , תוך שהם מעריכים כל העת את מידת התאמתם של המקורות השונים לשאלות , ואולי אף לעניין האישי שלהם כחוקרים וחוקרות צעירים . *** סיכום הפרק : חושבים על מה שלמדנו פעילות 1 האמרה של איינשטיין מזמנת מבט-על בפרק ובפעילויות הכלולות בו . המידע שאנחנו מוצאים נאסף על ידי חוקרים מתוך הצורך המתמיד לשאול שאלות , לחקור ולהבין . העיסוק באמרה משמש גם גשר לפעילות , 2 שבה הילדים בעצמם פונים למומחים ושואלים שאלות . פעילות 2 כדי לממש את עירור הסקרנות וליישם את הנלמד בפרק , התלמידים מוזמנים לתהליך חקר צנוע אל מול מרכז הצפרות במעגן מיכאל , שמשתף פעולה בשיח לימודי עם תלמידים הפונים אליו בשאלות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار