|
صفحة: 124
. 2 התלמידים יזהו קשרים בין הכתוב בטקסט לבין עולמם ויכתבו על כך . . 3 התלמידים יבחנו את הדרכים המילוליות שהם משתמשים בהן להבעת כעס . . 4 התלמידים יתנו את דעתם על הזיקה בין שם הגיבור בשיר לתיאורו בטקסט . יעדי החינוך הלשוני . 1 התלמידים יתנו דעתם על צירוף אוקסימורוני לכאורה – " כעס מתון . " . 2 התלמידים יתבוננו בביטויים מטפוריים שהתמסדו ונכנסו למילון . . 3 התלמידים יתחקו אחר שורשיהם של ביטויים בלשון ציורית ויגלו את המשותף להם . . 4 התלמידים ינסחו כרזה להפצת מסר של מאמר ( בפעילות מתוקשבת . ( . 5 התלמידים יתבוננו בתפקידן המשמעותי של המילים " "רק בהחלט"ו . " . 6 התלמידים יעבירו טקסט שירי מגוף שלישי לגוף ראשון באמצעות שינוי הפעלים והכינויים . הערות והצעות להוראת הפרק בכתבה " רגוע יותר - מהר יותר , גבוה יותר , חזק יותר" הכותב נוגע בנושא שהוא תמיד אקטואלי אצל ילדים ואצל מבוגרים - שליטה בכעס . הכותב מתאר את ביטויי הכעס אצל ספורטאים , גם אצל ה"גדולים באמת" כפי שהוא מכנה אותם , מסביר שמידה מתונה של כעס עשויה להועיל לשחקן ולדרבן אותו במשחק , ומעודד את הקוראים לפתח איפוק ושליטה עצמית כדי להימנע מפגיעה בסובבים אותם או בעצמם . פעילות 1 הצירוף " כעס מתון" הוא לכאורה אוקסימורון , כלומר צירוף של ניגודים . " כעס" נתפס כרגש עוצמתי , והמילה " מתון" פירושה לא עוצמתי . עם זאת , הצירוף " כעס מתון" מכוון למודעות לכעס ולגורם הכעס כשלצדה מודעות לעוצמת הכעס ולהשפעתו על הכועס עצמו . בצירוף " כעס מתון" התואר עשוי להתייחס למתינות הביטוי החיצוני-גופני של הרגש ; כעס מתון הוא כעס שאינו מתבטא בפעולה גופנית או מילולית אלימה , פוגענית ומסוכנת . פעילות 3 " איבד את הראש " הוא ביטוי המתאר איבוד של שיקול הדעת . מודעות ושיקול דעת נעשים במוח , בראש , ועל כן " איבד את "הראש מתאר התנהגות שאיננה מבוקרת על ידי חשיבה .
|
|