|
صفحة: 162
הערות כלליות . 1 התלמידים יתנסו בחשיבה ביקורתית ובחשיבה מסדר גבוה ( על נושאים כמו הצורך בהצהרת זכויות הילד , על השאלה אם לימודים הם זכות או חובה ועוד . . 2 התלמידים יתנסו בחשיבה רפלקטיבית על תהליכי החשיבה והלמידה שלהם , ובביטויה בכתב ( במיוחד פעילות 5 בפתיחת הפרק , ופעילות 9 בעבודה בקבוצות . פירוט להלן . ( הערות והצעות להוראת הפרק יחידה פותחת על זכויות מכיוון שהמאבק של מלאלאה עוסק בזכויות ובשוויון זכויות , בחרנו לפתוח את הפרק בדיון על זכויות ובאופן מיוחד על זכויות של ילדים . פעילות 1 כדאי מאוד לבקש מהילדים לתת דוגמאות . ילדים מכירים את המלה " זכותי" בהיכרות כמעט אינסטינקטיבית , וכדאי לבדוק אתם מה זה בעצם אומר . ייתכן שהילדים יתחילו את השיחה ב"זה אומר שמגיע לי משהו . " אפשר להמשיך ולהקשות : איך מחליטים על זכויות ? מי מחליט ? האם
|

|