صفحة: 36

פעילות מקדימה הצעה : 1 התלמידים למדו עוד בכיתה ה' על המפה הפיזית ועל צורות הנוף המאפיינות את ישראל , ו מומלץ להתחבר לידע הקודם שלהם . אפשר לעשות זאת באמצעות פעילות זאת : " בחנו את עצמכם – המפה הפיזית" ודאי נתקלתם במפה פיזית , והמפה הז ו אינה זרה לכם . כדי שתהיו בטוחים שאתם בקיאים בקריאת המפה הפיזית , בדקו את הידע שלכם בעזרת השאלות שלפניכם : . א הצבע הירוק במפה הפיזית מסמל בדרך כלל : . 1 מקום נמוך ביחס לפני הים ; . 2 קרקע מעובדת ; . 3 מטעים . ב . הצבע ה חום במפה הפיזית מסמל בדרך כלל : . 1 גידול חיטה ; . 2 לוסייהאוכ ; . 3 מקום גבוה ביחס לפני הים . ג . סימני הנחלים במפה מראים את כיוון הזרימה שלהם : . 1 מהמקום הנמוך למקום הגבוה ; . 2 מהמקום הגבוה למקום הנמוך ; . 3 מאזור השפך לאזור המוצא ; . 4 תמיד ממערב למזרח . ד . המפה הפיזית מראה : . 1 רק את צורות הנוף של פני השטח ; . 2 רק את התכסית ( כבישים , יישובים , שריםג ועוד ) שעל פני השטח ; . 3 בדרך כלל גם את ורותהצ שעל פני השטח וגם את התכסית ; ה . מה ם צבעי המפה הפיזית בדרך כלל ? מתחו קו בין המקום ל צבע המתאים לו : ו . אילו צורות נוף עוברים כש"מטי ילים" על המפה הפיזית של ישראל מתל אביב , דרך ירושלים ועד ים המלח ? . 1 הר , שפלה , מישור , בקעה ; . 2 שפלה , מישור , הר ; . 3 מישור , שפלה , הר , בקעה . הצעה : 2 . א ולשא ל את תלמידיםה ( בלי הםש יםתבוננמ במפה ) : האם לדעתכם אפשר לחלק את הארץ לפי גובה צורות הנוף ? איזו חלוקה אתם מציעים ? ב . לשאול את התלמידים ( לאחר התבוננות במפה שבספר או באטלס ) : בעקבות ההתבוננות במפה , איזו חלוקה אתם מציעים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار