صفحة: 8

. 2 שיחה בכיתה א . למה לדעתכם מופיעה בתפילה המילה שלום כל כך הרבה פעמים ? ב . בתפילה נאמר : " ויהיה כּ ל אדם א וֹ הב של וֹ ם ור וֹ דף של וֹ ם תּ מיד בּ אמת וּ בלב שלם " . מדוע מבקשים שכל אדם יהיה גם אוהב שלום וגם רודף שלום ? מה ההבדל בין שתי התכונות האלה ? . 3 בתפילה מופיעות בקשות להשכנת שלום . בין מי למי אנו מבקשים מה' להשכין שלום ? . 4 א . מצאו וכתבו את הכינויים שבהם פונה המתפלל אל . ה' מה משותף לכינויים אלה ? ב . מדוע לדעתכם כותב התפילה נתן לה' כל כך הרבה כינויים שונים ? האם יש הבדל במשמעות בין הכינויים השונים ? הסבירו כל כינוי . . 5 המשפטים הנתונים במירכאות הם מובאות מהמקרא . אחד מהם אומר "ואהב תּ לרע ךָ כּ מ וֹךָ " ( ויקרא יט פסוק יח . ( מה לדעתכם הקשר בין השלום לבין המשפט הזה ? . 6 מה דעתכם , התפילה שקראתם היא תפילה אישית ? לפי מה אפשר לדעת זאת ? חפשו רמזים בתפילה . . 7 שיחה בכיתה האם לדעתכם התפילה הזאת יכולה להיות מופנית לא רק לה ? ' האם התפילה הזאת מתאימה רק לקבוצות מסוימות של אנשים ? לכל האנשים בעולם ? לפני השיחה חשבו : התפילה לשלום מופנית לה , ' אך היא רומזת למתפללים על הערכים החשובים המשותפים לכל בני האדם . אילו מהדברים שהכותב מתפלל שיקרו תלויים בהתנהגותם של בני האדם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار