|
صفحة: 5
מהלך הפעילות התלמידים יארגנו את המידע באופן היררכי מהמושג הכולל עד המושג המפורט . התלמידים יארגנו את המידע תוך יצירת קשרי גומלין בין המושגים כגון סיבה –תוצאה , עיקרון - דוגמה ראו דוגמאות במדריך יחידה 3 פרק יא . קריאת תמונה התמונות בספר מהוות מקור מידע לדוגמא תמונה בעמ' : 151 הוצאה מיוחדת של העיתון הבריטי " דיילי אקספרס" כותרת העיתון מלמדת על האופן שבו נתפס הסכם מינכן בבריטניה - הסכם שמביא שלום במקום מלחמה ניתן לדון עם התלמידים במשמעות העובדה שהודפסה מהדורה מיוחדת , בפער שבין הכותרת " שלום" לבין כותרת המשנה על הגייסות הגרמניים שאמורים למחרת לצעוד לחבל הסודטים . ניתוח תעודה / מקור התעודות המופיעות בספר מאפש רות לתלמיד להבין את האירועים מתוך נקודות מבט שונות לע תים מדובר בשתי תפיסות מחקריות ולעתים בנקודת מבט אישית דוגמאות : עמ' : 216 עדותו של רצח על רצח המוני של היהודים במוגילב , אוקטובר 1941 בתעודה מנסה הכותב להצדיק את השתתפותו במשעי הרצח . מתוך העדות ניכרת תפיסתו האידיאולוגית . עמ' : 235 מקומו של היטלר בעיצוב המדיניות האנטי - יהודית במקור השוואה בין הגישה האינטנציונליסטית לגישה הפונקציונליסטית .
|
|