صفحة: 74

עזרה לתלמידים מתקשים בררו עם תלמידיכם האם המשטר הנאצי בגרמניה עונה על מאפייני המשטר הטוטליטרי . תוכלו להיעזר בטבלה הבאה : אתגר לתלמידים מתעניינים היטלר והקולנוע – צפו בקטעים מסרטים שהפיקו יוצרים בני-התקופה משני צדי המתרס : ( א ) " ניצחון הרצון , " לני ריפנשטאל ( במאי , ( גרמניה , ; 1934 ( ב ) "הדיקטטור הגדול 'צ , " ארלי צ'אפלין ( במאי , ( ארצות הברית , . 1940 רצוי לבחור קטעים העוסקים בנושאים או במצבים דומים : נאום המנהיג , יחסו של המנהיג לציבור ועוד . הערה : מומלץ לצפות בסרט מבעוד מועד ולבדוק את התאמתו לכיתה . א . כיצד מציג הסרט את אדולף היטלר ? אילו תכונות הוא בחר להדגיש בדמותו ? ב . אילו פעולות שביצע היטלר ונלמדו בכיתה מוזכרות בסרט ? ג . מהי עמדת היוצר כלפי היטלר – האם הוא תומך בו או מתנגד לו ? בססו את עמדתכם ; ד . אילו מאפיינים של השלטון הטוטליטרי , שנלמדו בתחילת הפרק , מתבטאים בקטעים שראיתם ? הצעה לסיכום הנושא טוטליטריזם התחלנו את הפרק בתמונות המנהיגים נואמים . כעת אפשר להשוות בין המשטרים באמצעות המקורות החזותיים המשובצים בפרק ( תצלומים , דיוקנאות , כרזות ועוד . ( ( את פעילות זו אפשר לקיים בקבוצות . כל קבוצה תופקד על היבט אחד ותלמד את שאר הקבוצות ( .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار