|
صفحة: 7
מילות הוראה בהיסטוריה מילות ההוראה מכוונות את הכותב ומנחות אותו כיצד לבצע את המשימה המוטלת עליו . כל מילת הוראה מכוונת לסוג אחר של מהלכי ביצוע בכתיבת התשובה . תוכלו להקרין לפני התלמידים סרטון הסברה " פיצוח שאלה וכתיבת תשובה " ( הכניסה באמצעות שם משתמש וסיסמה של מטח . ( מיפוי טקסט וארגון ידע מיפוי טקסט הוא ביטוי חזותי לרעיונות מילוליים ( למשל תרשים , סכמה , טבלה . ( שימוש מושכל במיפוי טקסט מסייע לתלמידים לשחזר את הטקסט . הדרך הפשוטה ביותר למפות טקסט היא באמצעות קריאת הכותרות של הפרק כרצף סיפורי אחד . קריאת הכותרות מאפשרת מבט כולל על הנושא הנלמד , מעוררת סקרנות לגבי תוכן הפרק ומאפשרת לשאול שאלות מוקד שיובילו את הדיון והלמידה . אם כן , המיפוי הוא אמצעי יעיל להבלטת היסודות העיקריים של התוכן וכלי מארגן וממקד . מיפוי מושגים מושגים הם הגדרות מופשטות המכלילות בתוכן מספר פרטים בעלי מכנה משותף . המושגים יכולים להיות מוצגים באמצעות סימן או סמל ( למשל מושג מדעי או מתמטי , ( או באמצעות הגדרה מילולית . הקניית מושגים היסטוריים היא תהליך מורכב . ההיסטוריה היא תהליך מתמיד של שינוי . על כן , גם המושגים משתנים מתקופה לתקופה . ( דמוקרטיה אתונאית שונה מדמוקרטיה מודרנית . ( בנוסף , מושגים היסטוריים רבים אינם נובעים מניסיון חיים או משפת היום יום . על כן , הם זרים במהותם ובשמם לעולמו של התלמיד כגון , פשיזם , אורתודוקסיה . לבסוף , המושגים ההיסטוריים אינם מוגדרים בצורה מדויקת כמו מושגים מדעיים ולכן משמעותם לא תמיד ברורה די צורכה לתלמיד .
|
|