اقرأوا في كوتار - הכל חדש : ספר ב
50
   י חידה — 4 ילדים רוצים לעבוד  המורה יקנה ויתרגל בעל את אוצר המלים החדש ואת התבניות המופיעים בעמודי ההכנה ( עמודים { 52-53 ויחליט ,  לפי שיקול דעתו , אם יש להקנות ולתרגל מראש מרכיבים לשוניים נוספים , שאינם מתורגלים בדפים אלה .  סדר ההערות שלהלן הוא לפי סדר הופעת המרכיבים הלשוניים ברשימה שבעמוד , 51 ולא לפי סדר ההקניה בשיעורים .  שמות עצם  שמות העצם גדר , דמי כיס מוקנים בעזרת הציורים שבעמוד  . 52  דמי כיס = כסף שילדים מקבלים מההורים לתוצאותיהם  הקטנות , הפרטיות , כפי שנהוג במשפחות רבות . כדאי ללמד  את הצירוף כמלה אחת ולא להסביר כל מלה לחוד . כמו כן  אין צורך להתייחס לעובדה שזה צירוף סמיכות .  קופה נלמדת כאן במשמעות של קופה לאיסוף כסף  ולשמירתו . אפשר להביא קופה לכיתה להמחשה .  ( שימו לב .  ביחידה 3 המלה קופה נלמדה במובן של מקום  שקונים בו כרטיסים ( .  את שם העצם צבע כדאי ללמד עם שאר הצבעים ( אדום ,  ירוק וכוי , ( ולא עם הפועל לצבוע , שכן בשפות אחרות שם  העצם והפועל אינם בהכרח מאותו שורש כמו בעברית .  פעלים  הפעלים רוחץ , צובע , מסדר , מקבל מוקנים בעזרת הציורים  שבעמוד . 52 יש כאן חזרה על צורות ההווה ושם הפועל של  בניין קל שלמים ובניין פיעל שלמים .  שמות תואר ( תארים )  בשלב הראשון כדאי ללמד את הצבעים בצורת זכר יחיד  בלבד במשפטים כמו / הספסל בצבע אדום . כלומר ללא  התאמה במין ובמספר בין שם העצם ובין שם התואר ? ספסל  אדום , חולצה אדומה וכוי . אפשר להוסיף עוד צבעים בהתאם  לרמת הכיתה . ארבע הצורות עם ההתאמה יילמדו מאוחר  יותר , כאשר ידעו התלמידים שמות עצם רבים עם המין  הדקדוקי שלהם .  תבניות  הנטייה של מלת היחס את מוקנית בשני שלבים . בשלב  ראשון ( בעמוד ( 53 נלמדת הנטייה בגוף שלישי בלבד : אותו ,  אותה , אותס , אותן . למשל ו אני פוגש את הילך . אני פוגש  אותו . וכר . כדאי להסביר את הפונקציה של מלת היחס  בנטייה . כלומר : את + הילד = את + הוא = אותו . בשלב שני  ( בעמוד ( 64 נלמדת הנטייה בגוף ראשון ובגוף שני i אותי ,  אותך , וכוי .  משפטי המושא : הוא אומר ש ... מאפשרים למורה להעשיר  את התרגול על ידי העברת המשפטים לדיבור עקיף . למשל :  תלמיד א ; ' אני רואה את הכלב . המורה לתלמיד ב' 1 מה הוא  אומר ! תלמיד ב' ן הוא אומר שהוא רואה את הכלב . וכוי .  לשון ההוראות  כדאי להדגים את המלים בהקשרים שונים , לפני שתלמידים  קוראים את ההוראות לתרגילים , כדי שיבינו בכוחות עצמם כיצד למלא אחר ההוראות .
   האוצר הלשוני  תבני 1 ת  . 1 מלת ה 2 חס את בנטיה  דוגמה ) אני פ 1 ג ^ זת אותה ברחוב .  . 2 מעזפט מושא : הוא אומר עג ..  דוגמה : הוא אומר עזאני נחמד .  ל # ון ההוךא 1 ת  בלי ( מלים )  ססרים , חסרות  מלה , מלים  משפט , משפטים  צבעו -קי קראו קראו
الرجاء الانتظار... جارٍ تحميل الكتاب