اقرأوا في كوتار - עברית לחטיבה : לדוברי ערבית - כיתה ז מדריך
8
   מבנה התוכנית  הלמידה בתוכנית נעשית בסביבה דיגיטלית, באמצעות מחשב או טלפון סלולרי, ומלווה בספר לימוד מודפס .  התוכנית נחלקת לשישה פרקים, ובכל אחד מהם רצף של יחידות לימוד . בסך הכול, מונה התוכנית כ- 70 יחידות  לימוד . בתוכנית ישנו גם מסלול ״בלי ניקוד״ ללמידה עצמית .  כל פרק בתוכנית עוסק בנושא אחר הנוגע לעולמם של תלמידות ותלמידים בכיתה ז' :  פרק 1 : ״התחלות״ עוסק בנושא התחלות בחיים ובפרט התחלת חטיבת הביניים .  פרק 2 : ״מרעיון למציאות״ עוסק בנושא רעיונות והמצאות .  פרק 3 : ״זה רק ספורט ? ״ עוסק בנושא ספורט מקצועי וחובבני .  פרק 4 : ״קצת סובלנות״ עוסק בנושא סובלנות ומניעת אלימות .  פרק 5 : ״לחיות עם חיות״ עוסק ביחסי הגומלין בין בני האדם לבעלי החיים .  פרק 6 : ״סוגרים שנה״ עוסק בסיום שנת הלימודים ויציאה לחופשת הקיץ .  הפרק הראשון והאחרון קצרים יותר מהפרקים האחרים ומוקדשים גם  לחזרה . בפרק הראשון נעשית חזרה על אוצר המילים ועל נושאים לשוניים שנלמדו בבית הספר היסודי .  בפרק האחרון נעשית חזרה על אוצר המילים ועל נושאים לשוניים שנלמדו לאורך השנה .  מהלך פרק  מבדקי הערכה  לתוכנית נלווים שלושה מבדקי הערכה . המבדקים מאפשרים להעריך את רמת העברית והביצועים של  התלמידים בשלוש נקודות זמן במהלך שנת הלימודים :  מבדק 1 מכוון לסיום השליש הראשון של שנת הלמודים, ויכול לשמש כמבדק הערכה מסכם ללימוד של שני  הפרקים הראשונים : פרק 1 - ״התחלות״ ופרק 2 ״מרעיון למציאות״ .  מבדק 2 מכוון לסיום השליש השני של שנת הלימודים, ויכול לשמש כמבדק הערכה מסכם ללימוד של פרקים 3 - 4  פרק 3 - ״זה רק ספורט ? ״ ופרק 4 ״קצת סובלנות״ .  מבדק 3 מכוון לסיום שנת הלימודים ויכול לשמש כמבדק הערכה מסכם ללימוד של פרק 5 - ״לחיות עם חיות״ .  פרק 6 חוזר על נושאים שנלמדו לאורך השנה ואינו כולל חומר לימודי חדש .  המבדקים עוסקים בהערכה של מיומנויות הבנת הנקרא, הבעה בכתב, לשון, האזנה, ודיבור . כל מבדק מלווה  בהסבר למורים ובמחוון להערכת התלמידים .  אפשר לקיים את המבדק בגרסה דיגיטלית או מודפסת . בראש כל מבדק דיגיטלי קיים כפתור להדפסה של המבדק .  8 מדריך למורה | מבוא
   ביחידות הלימוד שבכל פרק נלמדים ומתורגלים נושאים לשוניים, אסטרטגיות וכל מיומנויות השפה . לצד שמה  של כל יחידה בפרק מופיע איקון המסמל את סוג היחידה . פירוט סוגי היחידות והאיקונים מוצג כאן .  יחידת פתיחה  יחידת הפתיחה מציגה את נושא הפרק ומקנה את אוצר המילים העיקרי בנושא .  הבנת הנקרא  יחידות הבנת הנקרא עוסקות בטקסטים ממגוון סוגות ועולמות שיח, בהתאם לנושא הפרק .  לשון  הנושאים הלשוניים בתוכנית נלמדים בתוך הקשר, כחלק בלתי נפרד מנושא הקניית  הנושאים הלשוניים נעשית בעזרת המחשות ויזואליות אשר תורמות להבנה ובאמצעות  מגוון של תרגילים ומשחקים לתרגול הנושאים .  עברית דבורה  היחידה לתרגול עברית דבורה מעודדת שיח ודיון על נושא הפרק וכוללת הפקת תוצרים  דבורים בהתאם לדרישות משרד החינוך CEFR-לו . התלמידים יוצרים תוצרי דיבור במליאה,  בזוגות ובצורה אישית באמצעות הקלטה .  הבנת הנשמע  יחידה זו חושפת את התלמידים לסוגה הפופולרית פודקאסט ( הסכת ) ומתרגלת הבנת  הנשמע . הפודקאסט נוצר במיוחד עבור התוכנית, ויש לו שני מנחים קבועים ( יסמין ואורי )  שמשוחחים בכל פרק על נושא שקשור לפרק ולעיתים אף מארחים דמויות נוספות .  אוצר מילים  יחידת אוצר המילים מיועדת לתרגול אוצר המילים שנלמד בפרק . לאורך התוכנית ישנה גם  חזרה על מילים שנלמדו ביחידות ובפרקים הקודמים .  אסטרטגיה  יחידות האסטרטגיה מתמקדות באסטרטגיות קריאה : הכנת תעודת זהות לטקסט, פיענוח  מילים לא מוכרות, הבחנה בין עובדה לדעה, זיהוי קשרים לוגיים .  מיומנות כתיבה  יחידות הכתיבה מתמקדות במיומנויות כתיבה : היכרות עם מילות שאלה והוראה, כתיבת  משפט פתיחה, כתיבת תשובה מנומקת ומבוססת בדגש על הבעת דעה אישית, שימוש  במילות קישור מגוונות .  יחידת סיכום  היחידה מסכמת את הנושא הנלמד בפרק ומשלבת פעילות אינטראקטיבית במליאת הכיתה .  9 מדריך למורה | מבוא
الرجاء الانتظار... جارٍ تحميل الكتاب