اقرأوا في كوتار - מסלולים פלוס : 10
4
   = 2 : 3 עם המורה  בפארק צפריר בונים לציפורים בתים על עמודים .  נמדוד את גובהי העמודים .  קחו את מקלות השברים שבמארז האבזרים וחפשו את המקלות שכתוב  עליהם 1 . לכל מקל כזה נקרא יחידה .  3 . א . נסו למדוד את גובה העמוד של בית השחרור בעזרת מקל יחידה .  האם הצלחתם ?  ב . מצאו באוסף המקלות את מקל השלישים .  מדוע לדעתכם קוראים לו כך ?  ג . צבעו במקל הזה שליש, כך :  מה אורך המקל ביחידות ?  כל אחד מהחלקים השווים הוא שליש מהיחידה .  כמה שלישים יש ביחידה ? שלישים .  ד . מדדו את גובה העמוד של השחרור במקלות השלישים .  1  2 . תלשו את הדף המצויר ״פארק צפריר״ המצורף בסוף הספר .  השתמשו במקלות יחידה, מדדו את גובהי העמודים של בתי הציפורים  האלה והשלימו .  בא  חוחית : יחידותנקר : יחידות  נקר  1 . קחו מקל יחידה והניחו אותו על העמוד של הדרור שבציור משמאל .  האם מצאתם שגובה העמוד הוא יחידה אחת ?  שלישים  שליש הוא שבר .  דרור  שחרור : שלישים  4 א . שברים במילים ( שלישים ושישיות ) א שברים במילים ) שלישים ושישיות (
   פינת הבלש  4 . מדדו במקלות השלישים את גובהי העמודים של הציפורים האלה והשלימו .  א  צופית  שלישים  ב  עורבני  שלישים  ג  נקר  שלישים, שהם יחידות  ד  חוחית  שלישים, שהם יחידות  נקר  צבעו את החרוזים שלמטה כך שיתאימו למחרוזת .  הסתכלו בסעיפים ג ו-ד : מה הקשר דיון  בין הגובה ביחידות ובין הגובה בשלישים ?  מה משותף לכל החרוזים הכתומים ? דיון  אילו חרוזים נוספים יהיו כתומים ?  5992 8506839304  7 4  1  10  16  13  5 2  8  11  14  6 3  9  15 12 5 א . שברים במילים ( שלישים ושישיות )
الرجاء الانتظار... جارٍ تحميل الكتاب