اقرأوا في كوتار - גאומטרייה לבית הספר היסודי : לכיתה ה
29
   ג מקביליות  יובל  עם המורה  . 1 עבדו בזוגות : הוציאו את סרגלי המקבילים המצורפים לחוברת האביזרים והניחו אותם  על השולחן . בחרו בכל פעם שני סרגלים ( צהוב וכחול או שניים באותו צבע ) והניחו אותם  זה על זה . התבוננו בחלק המשותף לשני הסרגלים . איזה מצולע אתם רואים ?  קיבלתי  מחומש !  איך קוראים  למצולע  שקיבלתי ?  גיא  א . תארו את המחומש שקיבל גיא . האם יש בו צלעות סמוכות שוות באורכן ? צלעות  נגדיות שוות באורכן ? צלעות מקבילות ? זוויות ישרות ?  ב . מה סוג המרובע שקיבלה יובל ?  ג . נסו ליצור מצולעים שונים בעזרת הסרגלים . אילו סוגי מצולעים קיבלתם ?  ד . מה המצולע בעל מספר הצלעות הרב ביותר שאפשר לקבל בשיטה הזאת ?  ה . נסו ליצור מרובעים שונים . אילו סוגי מרובעים קיבלתם ?  ו . האם הצלחתם ליצור מרובע שאינו שייך לשום סוג של מרובעים ( ״ מרובע חסר שם ״ )?
   . 2 מעיין מסרטטת מרובעים שונים בעזרת סרגלי המקבילים כך :  1  היא מסרטטת זוג קטעים  מקבילים בעזרת אחד  הסרגלים :  2  היא מסרטטת זוג קטעים  מקבילים נוסף בעזרת  הסרגל האחר :  3  זה המרובע שהתקבל :  פעילות לכל הכיתה  . 3 א . סרטטו במחברת מרובעים שונים בעזרת סרגלי המקבילים בשיטה של מעיין .  ב . מה המשותף לכל המרובעים המסורטטים בדרך הזאת ?  עם המורה  . 4 באוסף המרובעים שבעמוד הבא יש שבע מקביליות . מצאו אותן וכתבו בעיפרון על כל  אחת מהן ״ מקבילית ״ באותיות קטנות .  דיון האם אתם מכירים שמות נוספים לחלק מהמקביליות שמצאתם ?  אם כן , אילו שמות ?  . 5 בדקו לאילו מהמרובעים מאוסף המרובעים יש סימטרייה סיבובית . כתבו לידם ״ סס״  ואת דרגת הסיבוב שלהם . היעזרו בשקף המרובעים שבחוברת האביזרים ( עמוד . ( 7  דיון מה משותף לכל המרובעים שיש להם סימטרייה סיבובית ? מרובע שיש לו שני זוגות של צלעות מקבילות נקרא מקבילית .