اقرأوا في كوتار - שבילים : מתמטיקה לבית הספר היסודי, כיתה א
55
   א . שיקוף  ( עמודים 112 - 94 בחוברת לתלמיד )  בפעילויות 1 ו – 2 ) עמודים 95 - 94 ( מתחילים בהצגת השיקוף  באמצעות שתי כפות ידיים . כאשר פורסים שתי כפות ידיים ,  אפשר לראות בעזרת מראה שכל כף יד היא כמו השיקוף של כף  היד האחרת .  לפיכך כאשר מבצעים את אותן התנועות באותן האצבעות בשתי כפות הידיים , מתנסים באופן  אינטואיטיבי בשיקוף .  בפעילות 3 ) עמוד 96 ( התלמידים מניחים את המראה בניצב לדף ובודקים מה אפשר לראות  בכל אחד מצדדיה . כדאי לעודד את התלמידים להזיז את המראה למקומות שונים ולבקש מהם  לספר מה הם רואים , אף שיש להניח שהתלמידים יתקשו לתאר באופן מדויק את מה שעשו  וראו . נוסף על כך מומלץ להיעזר בשאלות המוצגות בדיון שבתחתית העמוד .  בפעילות 4 ) עמוד 97 ( צריך להיעזר במראה כדי לנסות ליצור את הציור שבמסגרת מהצורה  שבצד ימין . בדרך של נסייה וטעייה ימצאו התלמידים שאפשר ליצור את הציורים שבמסגרות  בסעיפים א , ד , ה , ז ו – ט , ואי – אפשר ליצור את הציורים שבמסגרות בסעיפים ב , ג , ו ו – ח . במקרים  שאפשר ליצור את הציורים שבמסגרות - אפשר לבקש מהתלמידים למצוא באיזה צד של  הציור ובאיזה מרחק ממנו עליהם להניח את המראה כדי לקבל את הציור שבמסגרת באופן  מדויק . ) למעשה הציורים שאפשר ליצור בעזרת מראה הם ציורים סימטריים - בנושא זה נעסוק  בהמשך הפרק . (  שימו לב : בסעיף ג הציור שבמסגרת אינו יכול להתקבל , כי כפות הרגליים ‘ מוזזות ' זו מזו . ג |
   בסעיף ט אפשר לקבל את התמונה שבמסגרת רק אם מניחים את המראה על אחת הצורות  שבצד ימין כך :  ט |  בפעילות 5 ) עמוד 100 ( בכל אחד מהסעיפים יש להניח את המראה על הצורה כדי ל ' תקן'  אותה . שימו לב , את השטיח אפשר לתקן בשתי דרכים :  דרך אחת דרך אחרת  בפעילות 6 ) עמוד 101 ( התלמידים צריכים למצוא בכל סעיף באיזה מקום בציור העץ יש להניח  את המראה כדי לקבל את ציור העץ השלם . הנטייה של התלמידים היא להניח את המראה  במקום שבו העץ נראה חתוך , אך באופן כזה לא יקבלו את ציור העץ , שכן החיתוך אינו בקו  הסימטרייה שלו . רק בסעיף א ובסעיף ד אפשר להניח את המראה כך שיתקבל העץ השלם .  א | ד |  בפעילויות 8 - 7 ) עמודים 103 - 102 ( מוצגים מקרים של השתקפות בסביבה הטבעית - בזכוכית  ובמים . נציין שההשתקפויות בזכוכית ובמים אינן שיקופים מדויקים מסיבות שונות . נוסף על כך  חשוב לזכור שהעצמים בטבע הם תלת – ממדיים ואנחנו עוסקים בשיקוף המישור . ) הסבר זה אינו מיועד לתלמידים . (
الرجاء الانتظار... جارٍ تحميل الكتاب