صفحة: 12

[ התוצאה ( l , k ) מציינת שברולטה השמאלית נעצר המחוג על הגזרה הלבנה ובימנית על הכחולה [ . א . {( a , a ) , ( a , k ) , ( a , l )} ב . {( k , k ) , ( k , l ) , ( l , k ) , ( l , l )} ג . {( a , a ) , ( a , k ) , ( a , l ) , ( k , a ) , ( l , a )} ד . « a , a ) , ( k , k ) , ( l , I ) ! ( 1 ) המחוגים של שתי הרולטות עצרו בגזרות בעלות צבעים זהים ; ( 2 ) מחוג הרולטה השמאלית עצר בגזרה האדומה ( 3 ) באף אחת מהרולטות המחוגים לא עצרו בגזרה האדומה ( 4 ) לפחות אחד משני המחוגים עצר בגזרה האדומה . . 7 נכון או לא נכון ? א . מאורע הוא קבוצת תוצאות . ב . בכל מאורע כלולה לפחות תוצאה אחת . ג . ברולטה מספר המאורעות תמיד גדול ממספר התוצאות . ד . אין מרחב תוצאות של רולטה שמספר המאורעות בו הוא . 6 ה . אין מרחב תוצאות של רולטה שמספר המאורעות בו הוא . 8 ו . בהינתן שתי רולטות שבכל אחת מהן שמונה צבעים שונים , מספר המאורעות ברולטה האחת שווה למספר המאורעות ברולטה האחרת . . 8 במתקן יש 10 כדורים 20-ו קוביות . מתוך הכדורים 2 הם לבנים , 3 ירוקים 5-ו אדומים ; מתוך הקוביות 10 הן לבנות , 5 ירוקות 5-ו אדומות . הכדורים והקוביות הם במשקל שווה , והמתקן זורק החוצה אחד מהם באופן מקרי . הציעו שלוש הגדרות שונות של "תוצאה" בניסוי זה ? אחת שתיצור מרחב של שתי תוצאות , אחת שתיצור מרחב של שלוש תוצאות , ואחת שתיצור מרחב של שש תוצאות . . 9 בעזרת שתי קוביות משחק תקניות הדומות זו לזו עד כדי כך שאין להבדיל ביניהן , נערכים שלושה ניסויים שונים : ניסוי 11 מטילים קובייה אחת , רושמים את המספר שהתקבל , מטילים את השנייה , ושוב רושמים . ניסוי 111 מישהו מטיל את שתי הקוביות ונותן לנו את שתי התוצאות , מבלי שנדע לאיזו קובייה שייכת כל אחת מהן . ניסוי 111 י מישהו מטיל את שתי הקוביות ומדווח לנו רק את סכום המספרים שהתקבלו , ולא את המספרים עצמם . א . כמה תוצאות יש במרחב המדגם של כל אחד משלושת הניסויים ? ב . כמה תוצאות יש במאורע "סכום המספרים הוא " 4 בכל אחד משלושת הניסויים ?

אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار