صفحة: 8

שיחה מקדימה על המלחמה ועל החיים בגטו שואלים : מה אנו יודעים על תקופה זו ? האם אנו מכירים ספרים / שירים / סרטים על התקופה ? מתבוננים בתצלומים הממחישים את מראה ההריסות בגטו ורשה ( אפשר להקליד במנוע חיפוש , כגון "גוגל תמונות , " את המילים 'הריסות גטו ורשה' ולקבל תצלומים מתאימים . ( משוחחים : מה אנחנו חושבים / מרגישים בעקבות ההתבוננות בתמונות ? מסבירים לתלמידים שנקרא את רוב הספר בקריאה עצמאית , ואחרי שכל התלמידים יסיימו את הקריאה נקיים שיח בקבוצות ובמליאה . משערים : היכן ומתי מתרחשת העלילה ? אילו רמזים יש בתוכן העניינים ובתרשים לכך שהסיפור קשור לתקופת השואה ? ( בתרשים כתוב "הגטו , " בתוכן העניינים : פרק ג' - " תופסים אותנו , " פרק " - 'ז אני רעב , " פרק י"א - "בונקר , " פרק י"ג - "המרד" וכו ( ' משערים : על מה יסופר בספר ? מי יהיו גיבוריו ? מה יקרה להם ? שואלים : מי מספר את הסיפור - ילד , מבוגר ? על פי מה אנו קובעים ? ( פרק א' רומז בשמו , "הסוד של אבא , " על כך שהכותב הוא ילד ) שואלים את התלמידים לדעתם : האם הספר יהיה מפחיד ? מותח ? מעציב ? מצחיק ? אולי גם וגם ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار