صفحة: 43

לאחר לאן תקופת השואה סיפרו רבים מן הניצולים , שהם לא ידעו לאן הנאצים הובילו אותם ולא ידעו מה צפוי להם . אפשר להניח , שאם המבוגרים לא ידעו זאת , כנראה שגם הילדים לא ידעו . אך משתי השורות האחרונות של השיר "גינה" משתמע , שפרנטה בס ידע משהו . נושא ל / לין ;; " נתיניה nb mt יהיה ני י מלת און / ן י ^ ל * ניצל ילע פרנטה נס , שהי ^ ל עומר imnb כדאי לקרוא - קטעי מידע : - על התקופה ( עמ' ( 20 ? על הכותב ( עמ' ( 36 - על השיר > עמ' ( 37 פ ^ לרוח בנושא כדי לדון בנושא ולגבש את המסקנות העולות ממנו : א . בדקו ומצאו : במה שונים זה מזה המושגים : לדעת , לחשוב , לחוש . ב . קראו את קטעי המידע "על התקופה" וענו : לאור הקטעים שקראתם , האם אפשר להניח שהיהודים שהובאו לגטו טרזינשטט ידעו מה צפוי להם בגטו , ולאחר מכן במחנות ? ג . קראו את קטעי המידע "על הכותב , " "על השיר" ו"על התקופה" וענו : האם אפשר להניח , שפרנטה בס ידע מה צפוי לו בגטו טרזינשטט ? ד . קראו שוב את השיר וענו : מה מאפיין את החיים בשיר - מי חי ? היכן ? מתי ? ? " . ? מה מאפיין את המוות בשיר - מי מת ? היכן ? מתי ? ה . חזרו לשתי השורות האחרונות בשיר וענו : מה אפשר ללמוד מהן על מחשבותיו ועל תחושותיו של פרנטה בס ? ו . חזרו לנושא הדיון ודונו בו . היעזרו במידע שאספתם ובתשובותיכם לשאלות . ז . סכמו בכתב את הדיון . התבססו על המסקנות שהעליתם במהלך הפעילויות א-ו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار