صفحة: 8

התלמידים להגן על הזכויות של כולם . לאחר מכן , מוצגים בפני התלמידים כמה אירועים של הפרת זכויות אדם במצבים חברתיים בכיתה ובבית הספר , והם מתבקשים להציע דרכי פעולה במצבים אלה . השיעור מסתיים בפעילות של שאלון זכויות , שהתלמידים מתבקשים למלא בהפסקה בבית הספר . את תוצאות השאלונים שמילאו התלמידים מציגים בשיעור השני , ולאחר מכן הם כותבים סיפור על הפרת זכויות אדם . בשיעור השלישי , התלמידים בוחנים מקרים של פגיעה בזכויות , ומנסחים את הפגיעה ואת הזכות הנפגעת כמסר ברור על גבי שלט מחאה . לבסוף , בשיעור הרביעי , התלמידים עובדים בקבוצות , כאשר כל קבוצה מתמקדת במקרה של פגיעה בזכויות של קבוצה אחת בחברה הישראלית ( ערבים , יוצאי ספרד , נשים , עניים ואתיופים . ( התלמידים קוראים על המקרה , אשר מבוסס על עובדות מהמציאות הישראלית , עונים על שאלות וחושבים על דרכים לסייע לקבוצות בחברה שזכויותיהן נפגעו . כך , באמצעות העיסוק החווייתי בנושא אכפתיות לאדם באשר הוא אדם , צעד אחר צעד , התלמידים מבינים את הקשר שבין פגיעה בזכויות שלי כפרט ושלנו כקבוצה , ואת החשיבות של נקיטת הפעולה למען האחר , כדי שכולנו נחיה במקום טוב יותר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار