صفحة: 6

כדי לספק למורים כלים תאורטיים ומעשיים לביצוע התכנית בכיתות הלימוד בארץ , שילבנו לאורך החוברת טיפים בנושא הנחיה לצדן של הפעילויות השונות . ועוד : באתר האינטרנט של התכנית תוכלו למצוא מדור הרחבה למורים , בשם " רוצים לדעת עוד . " ? כאן תמצאו מאמרים של מומחים , סרטונים וסיפורים על מודלים שיושמו בהצלחה במערכת החינוך בארץ . מומלץ לעיין בהם לפני ביצוע היחידות השונות . כהכנה לקראת יישום התכנית , חשוב לקיים דיאלוג משותף של צוות בית-הספר . מטבע הדברים - האווירה , המבנה , קהל היעד והתפיסה החינוכית שונים בבתי-הספר השונים . לכן חשוב להתאים את התכנית לבית- הספר ולמאפיינים הייחודיים שלו . על אף זאת , ניסיון העבר מלמד שמומלץ להעביר את התכנית בכיתות ג-ה . כדי להוביל לשינוי התנהגותי , כדאי להפעיל את התכנית במשך כל שנת הלימודים , במשך שעה אחת לפחות בשבוע ( במסגרת התכנית " כישורי חיים . ( " העמקה וטיפול בבעיות ממוקדות אשר צצות אצלכם בבית-הספר , תוכלו להשיג באמצעות שיעורי העשרה בזיקה למקצועות הלימוד . מגוון רחב של פעילויות בנושאים חברתיים , המחולקות לפי מקצועות הלימוד , נמצא באתר בין הצלצולים . כן מומלץ לעסוק בנושאים הרגשיים-חברתיים בשעות הפרטניות של " אופק חדש . " לשם כך פותחו משחקים ומשימות חווייתיים המצויים באתר דיאלוג עם אופק . מה בחוברת ? בחוברת הראשונה של תכנית " אל תלעגו לי" הופיעו ארבעת הפרקים הראשונים של התכנית : הבעת רגשות , אכפתיות והתחשבות , פתרון יצירתי לסכסוכים , לקבל את השונה . בחוברת זו מופיעה יחידת ההמשך של התכנית - מפגשים בחברה הישראלית . בעוד שפרקים 4-1 התמקדו ביצירת אווירה אכפתית ומתחשבת בכיתה ובבית הספר , יחידת ההמשך מעודדת יצירת אווירה כזאת גם בחברה הישראלית בכללותה . מטרת-העל של היחידה היא לקדם חיים משותפים המבוססים על שוויון ועל כבוד הדדי . ביחידת ההמשך 4 יחידות : יחידה : 1 הזהות שלי ושל חבריי לכיתה יחידה : 2 אין כניסה לקבוצות אחרות ! יחידה : 3 מעמיקים את ההיכרות יחידה : 4 חיים יחד במדינת ישראל כל יחידה נחלקת לשיעורים 4-2 ) שיעורים , ( בני 45-כ דקות כל אחד , לפי משך הזמן המוערך להעברת התכנים בכיתה . החלוקה מבוססת על הערכה בלבד , ואנו מזמינים אתכם , המורים , לבחון באיזו מידה החלוקה מתאימה למתרחש בכיתה בפועל , ולשנותה לפי הצורך . מאחר שמדובר בתכנים רגשיים , שמטרתם ליצור שינוי עמוק ורב-משמעות - להעמקה בהם יש יתרון על פני ההספק , ועל כן חשוב לשמור על גמישות מחשבתית ביישום החומרים . בסוף החוברת ( עמ' ( 83-47 מופיעים דפי העבודה לתלמידים , המתאימים לשיעורים השונים . כדי לאפשר גמישות מרבית בהתאמת התכנים לתלמידים , וכדי לאפשר " תפירה" של " חליפה אישית" עבורכם ועבור תלמידי כיתתכם , שולבו לאורך התכנית גם הצעות להפעלות חלופיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار