صفحة: 39

שיעור שני : כותבים על זכויות האדם משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : דף לתלמידים : שאלון זכויות ( ראו עמ' , ( 68 כמספר תלמידי הכיתה . ( אופציונאלי ) מחשבים עם גישה לאינטרנט . ג . אילו אנשים חיים בישראל והם אינם אזרחי המדינה ? נקודות להתייחסות : יש בישראל אנשים שנולדו כאן אבל הם לא אזרחי המדינה . אלה הם הפליטים ומהגרי העבודה , שיש להם אזרחות במדינות אחרות - המדינות שהם ברחו מהן או שהם הגיעו מהן לכאן כדי לעבוד . גם הילדים של הפליטים והעובדים הזרים אינם אזרחי ישראל . אבל , גם להם יש זכויות אדם , ואסור לפגוע בהם . ד . מהן הזכויות שלהם ? נקודות להתייחסות : קיימות אמנות בין-לאומיות ( הסכמים בין-לאומיים ) שתפקידם להסדיר את מעמדם של פליטים מסוימים ( למשל , פליטים שברחו מאזורי מלחמה , ( ולהגן עליהם . לפי האמנות / ההסכמים האלה אסור למדינה שהפליט נמצא בה לגרש אותו חזרה לארצו , שכן שם קיימת סכנה לחייו . פעילות בהפסקה : סקר זכויות 20 ) דקות ) . 1 חלקו לתלמידים את שאלון הזכויות ( ראו עמ' . ( 68 . 2 התלמידים יענו על שאלות הסקר , כדי לוודא שהם יודעים את התשובות הנכונות . . 3 בהפסקה , כל תלמיד ימלא את השאלון עם כמה שיותר תלמידים ( רצוי תלמידי הכיתות ה-ו . ( . 4 מתחת לכל תשובה בשאלון יציינו התלמידים כמה נשאלים ענו תשובה נכונה . אפשרויות הרחבה : הפעילויות "יום הילד הבינלאומי" ו"יום זכויות האדם , " בתוך : אתר בין הצלצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار