|
صفحة: 88
לחזרה ולדיון . 1 בחרו אחד מהחכמים או המנהיגים המוזכרים בפרק . בררו פרטים על אודותיו וענו על השאלות הבאות : א . מי הוא היה ? מה ייחד את יצירתו ? ב . בחרו אחת מפעולותיו המשקפת את יחסו לבני דורו . כיצד פעולה זו נתנה מענה לצורכי היהודים בדורו ? ג . כתבו חיבור המתאר יום בחייו של האדם שבחרתם . . 2 נסחו מודעת "דרושים" למינוי אדם למשרת ראש הגולה . הזכירו במודעה את הכישורים הנדרשים למשרה . . 3 השוו בין מעמדו של ראש הגולה ובין מעמדם של הנגידים והחצרנים על פי ההיבטים שבטבלה . א . השלימו את הטבלה במחברתכם . ב . מה תוכלו להסיק מהשוואה זו על מעמדה של ההנהגה היהודית באימפריה המוסלמית ? . 4 מ' בן-ששון כתב : "קשר הקהילות ] בארצות האסלאם [ למרכז בעל סמכות של קדושה תרם לביצור אחדות הקהילות , אחת עם רעותה , ולחיזוק התחושה של שותפות בכלל ישראל" ( צמיחת הקהילה היהודית בארצות האסלאם , עמ' . ( 437 א . כיצד חיזקו הגאונים את תחושת השותפות של יהודים ברחבי העולם עם המרכז בבבל ? ב . כיצד נשמר הקשר בין הקהילות לאחר ירידת המרכז בבבל ? הדגימו . . 5 בחרו אחד משירי החול שנכתבו בספרד וכתבו בלשונכם את תוכנו . היעזרו בעמ' . 153 . 6 בררו את משמעות המושג "תור . "הזהב האם אתם מסכימים עם החוקרים המכנים בשם זה את התקופה בחיי היהודים בספרד ? נמקו .
|
|