صفحة: 23

הפילוסופיה מערערת על האמונה הנוצרית אחד הנושאים שנלמדו באוניברסיטה היה הפילוסופיה ( ביוונית : אהבת החכמה . ( במשך מאות שנים לימוד הפילוסופיה היה נחלתם של אנשי כנסייה , והם ראו בה אמצעי לביסוס האמונה הדתית . הלימוד נועד ליישב סתירות בין כתבי הקודש הנוצריים לבין התורות של פילוסופים יוונים , ובעיקר אפלטון ואריסטו , שהעמידו במרכז הלימוד את החקירה השכלית . אפלטון 347–427 ) לפסה"נ ) – נולד באתונה וחי בה רוב ימיו . היה תלמידו של הפילוסוף סוקרטס וגיבש בעצמו שיטה פילוסופית הכוללת את כל תחומי החיים : אתיקה , אסתטיקה , מדע , תורת המדינה ועוד . רוב הגותו כתובה בדיאלוגים – בדרך כלל בין סוקרטס ובין דמויות היסטוריות אחרות . בשנת 385 לפסה"נ הוא ייסד באתונה אקדמיה , בית ספר לפילוסופיה . אריסטו 322–384 ) לפסה"נ ) – תלמיד של אפלטון ומורה של אלכסנדר הגדול . מחקריו מקיפים את כל התחומים שהיו ידועים בזמנו – מביולוגיה דרך פיזיקה ועד תורת הנאום . כל אוניברסיטה הייתה מזוהה עם תחום ידע מסוים : בבולוניה למדו משפטים ; בפריז תאולוגיה – חקר הדת ; ובסלרנו רפואה ; אבל בכל האוניברסיטות , כמו בבתי הספר של הכנסייה , למדו את שבע האמנויות החופשיות . רק לאחר מכן התמחו התלמידים בתחום מסוים . שפת ההוראה באוניברסיטות הייתה לטינית , כמו שפת הפולחן ( עמ' ;( 15 תכנית הלימודים הייתה נתונה לפיקוחו של הבישוף המקומי ; וסגל המורים היה מורכב מאנשי כנסייה . התרחבות הידע השתלבה בניסיונות שהחלו במאה האחת עשרה לרפורמה בכנסייה ולהעלאת רמתה של הכמורה ( עמ' . ( 14 בוועידות הכנסייה הוסדרו תנאי השכר של המורים והוחלט לפעול למען חינוכם של ילדי עניים מבלי לדרוש תמורה כספית . נוסף על כך , אבות מנזרים יזמו חיפושים אחר העותק המדויק ביותר של כתבי הקודש הנוצריים ופעלו להפצתם . תלמידים באוניברסיטת בולוניה , תבליט מן המאה הארבע עשרה . 1 תארו את מעשיהם של התלמידים בעת השיעור . . 2 מה מאפיין את לבושם של התלמידים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار