|
صفحة: 216
דוגמה לקביעת כתובות כל ISP מקבל מארגון השמת הכתובות המרכזי ( IANA ) תחום של כתובות שהוא יכול לספק ללקוחותיו . נניח lSP-v > מסוים יכול להקצות כתובות שמתחילות ISP ^ . 200 . 71-ב יש שני לקוחות שלכל אחד מהם רשת בעלת 11 מחשבים . כדי לשמור נתח גדול ככל האפשר של מרחב הכתובות שהוקצה לו , כדאי ל-ק 18 להקצות לכל אחד מלקוחות אלה 4 סיביות לקביעת מספר המחשבים ברשת ( זהו המספר המינימלי של סיביות שמאפשר לזהות 11 מחשבים . ( לכן המסכה תהיה באורך 28 סיביות . למשל , iSP-n יכול להקצות ללקוח אחד את הקידומת 200 . 71 . 0 . 144 / 28 וללקוח השני את הקידומת ו 200 . 71 . 0 . 128 / 28 למרות שלשני הלקוחות יש אותה מסכה 28 ) סיביות , ( לכל אחד מהם יש קידומת שונה . -הISP שומר בדרך זו על מרבית מרחב הכתובות שלו , ויכול להקצות כתובות ללקוחות רבים נוספים . לכל אחד מהלקוחות יש 4 סיביות , ולכן בכל ארגון כזה מנהל הרשת יכול להקצות מספרי מחשבים . האיור הבא מתאר את מרחב הכתובות ואת המסכה של הלקוח הראשון . איור 4 . 8 מרחב הכתובות של הלקוח הראשון
|
|