صفحة: 214

4 . 2 . 2 כתובות ללא מחלקות ( classless addressing ) הרעיון של כתובות ללא מחלקות הוא פשוט : אפשר לקבוע את החלוקה בין הקידומת לסיומת במקום כלשהו . כיצד אפשר לחלק כתובת IP במקום כלשהו ? שלא כמו שיטת המחלקות שמקודדת את מיקום החלוקה באמצעות סיביות של הכתובת עצמה , בכתובות ללא מחלקות יש צורך במידע נוסף שיאוחסן עם כל כתובת . כלומר , הטבלאות שבמחשבי הקצה ובנתבים צריכות לשמור בנוסף לכתובת גם את המיקום של החלוקה . הפרדת כתובת רשת . מספר הרשת ניתן על-ידי ספק השירות ( ( 18 ? -ה שבאמצעותו מחובר הארגון . iSP-n ק ( כע , לפי גודל הרשת , לאיזו מחלקה לשייך אותה . התיאום בין כל מספרי הרשתות נעשה על-ידי ארגון שנקרא . ( Internet Assigned Number Authority ) IANA כאשר האינטרנט גדל , החלוקה למחלקות נעשתה מגבילה . המרחב של כתובות IP מוצה . מאידך , מאחר שכל רשת נאלצה לבחור את מבנה הכתובות ( של המחשבים באותה רשת ) מתוך שלוש אפשרויות בלבד , הרבה כתובות מתוך המרחב בוזבזו . למשל , חצי ממרחב הכתובות שייך למחלקה A ( כל הכתובות שמתחילות . ( 0-ב כתובות אלה מתאימות לרשתות גדולות משום שהן כוללות 24 סיביות בסיומת , אך מחלקה זו יכולה לכלול לכל היותר 127 רשתות שונות ( כי מספר הרשת מורכב 7-מ סיביות בלבד . ( רשתות ממחלקה B כוללות 16 סיביות בסיומת ולכן גודלן מוגבל 65 , 536-ל מחשבים . שאלה 4 . 9 נתונה רשת בגודל 11 ( כוללת אחד-עשר מחשבים . ( א . מהו מספר הסיביות המזערי שדרוש למספור המחשבים ברשתי ב . לאיזו מחלקה כדאי , לדעתכם , לשייך רשת זו ? ג . כמה סיביות מבוזבזות בגלל החלוקה למחלקות במקרה זהי נמקו את תשובותיכם . החלוקה למחלקות נעשתה מגבילה ולכן מתכנני הרשת הציעו אפשרות חלופית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار