صفحة: 10

השלכה , תמורה . כותרות הפרק מתארות תהליך . ניתן לאתר ( גם באמצעות מילים חוזרות ) את המוקדים של התהליך : ' , 'גלות . 'הארץ' התלמידים יוכלו לצייר גרף של התהליך : חורבן– גלות- חזרה לארץ- בניית מקדש- עליית החכמים העלו עם התלמידים השערות על תוצאות התהליך : כיצד השפיע חורבן המקדש על הקיום היהודי ? מה משמעות היציאה של העם לגלות ? מי הנהיג את העם בהיעדר מקדש ? מה משמעות החזרה לארץ ובניית מקדש ( לא מדינה ?( כיצד השפיע תהליך זה על החיים הדתיים ועל ההנהגה של העם היהודי ? . 2 שאלת הזהות היהודית בימי שיבת ציון אחת ההגדרות לזהות היא : " זהות הוא מונח ... המתאר את תפיסת האדם את עצמו , ואת תפיסת החברה אותו " . הגדרה זו לא מתייחסת לזהות המבוססת על מוצא . כדאי לברר כיצד הגדירו העולים את זהותם ? כיצד הגדירו 'עמי הארצות' את זהותם ? סוגיה זו דורשת הבהרה , כיוון שהיא מלווה את הדיון בפרק כולו . כדאי להבהיר את שורש המחלוקת בין שבי ציון לבין עמי הארצות . האם יהודי הוא בן של יהודי ? כל מי שגר ביהודה ? מי שמאמין באלוהי ישראל ? מה הזיקה בין הזהות היהודית ובין קיום אורח חיים יהודי ושמירת מצוות ? כדאי להפנות את תשומת לבם של התלמידים למניעים של כל קבוצה בהגדרת זהותה . את העמדות ניתן לסכם באמצעות טבלה המבהירה מהי זהות לפי כל אחת מהעמדות מי ייצג עמדה זו ומה היו ההשלכות של עמדה זו . לדוגמה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار