|
صفحة: 58
. 2 מדוע לפי האיגרת נוצר צורך בסידור התלמוד ? . 0 מה היו השלבים בסידור התלמוד ? מחקר לדעת חוקר התלמוד א' וייס חתימת התלמוד הייתה תהליך ממושך שהחל בימי האמוריאם והסתיים רק בתקופת הגאונים . א' וייס טוען כי לא ניתן לדבר על סידור אחרון כלשהו של התלמוד ( א ' ם וייס , התהוות התלמוד בשלמותו , ניו יורק , תש"ג , עמ' / 248-242 ראו את דבריו בקורס מבוא לתורה שבעל פה , האוניברסיטה הפתוחה , 1992 יחידה , 8 עמ' 11-13 מוקדים פדגוגיים שיעור היסטוריה כמעבדה " יש להקנות לתלמידים " משהו ממהותה של ההיסטוריה בבחינת דיסציפלינה . "מדעית ( מקורות ככלי המדגים את עבודת ההיסטוריון , ד"ר יעקב טורי ) השיעור מאפשר : פיתוח חשיבה היסטורית וחשיבה מדמה . הקניית מיומנויות ניתוח מקורות . פיתוח חשיבה ביקורתית ומעריכה . עיצוב מיני – נרטיב היסטורי . הפדגוגים חלוקים בשאלה , באיזו מידה יש לחשוף תלמידים למקורות ראשוניים ומשניים ( היסטוריוגראפיים . ( עמדות השוללות שימוש במקורות בשיעורי היסטוריה ( ד"ר נפתלי זון : ( לימוד היסטוריה מתוך מקורות הינו עניין למומחים חלק גדול מן המקורות קשה מדי עבור התלמידים שימוש במקורות גוזל זמן יקר מן השיעור ופוגם בהספק . מקורות רבים מוצאים מהקשרם ואינם מובנים כראוי בהקשרם החדש ( ספר הלימוד או הכיתה )
|
|