صفحة: 47

מה ניתן להסיק מן ההשוואה על תהליך גיבוש ההנהגה בארץ ישראל לאחר החורבן ? כיצד התמודד כל אחד מהנשיאים עם הבעיות בדורו ? מה הייתה תרומתו של רבי יהודה הנשיא לעיצוב דפוסי ההנהגה בדורו ? האם לדעתכם יכול היה רבי יהודה הנשיא להגיע לאותם ההישגים , אילו שיתף יותר את החכמים במוסדות ההנהגה ? נמקו . . 1 הערכה היסטורית של תקופה : השאלות לחזרה ולדיון מזמנות הערכה היסטורית של תקופות . כדאי לדון עם התלמידים בהערכות השונות . מי מהן מקובלת עליהם ומדוע . אפשר גם להתייחס לדעה המופיעה בשאלה 1 הרואה בימי רבי יהדה הנשיא כתקופה של " אתחלתא . "דגאולה אילו תקופות זוכות להערכה כזו ? מדוע מה משותף להן ? אתגר עבודת מחקר : סיור וירטואלי בבית שערים בית שערים , מקום מושבו של רבי יהודה הנשיא , הותיר אחריו שורה של שרידים מרשימים המלמדים על אופיים של תושביו . במקום נמצאו שרידי בית כנסת , מקווה , מבנה ובו אורוות – המלמד על עושר בעליו ומערכת קבורה מפוארת ומרשימה . מערות של בני דורו של רבי ושל תלמידיו ושל יהודים רבים מבבל ששאפו להיקבר באדמת הקודש . נוכל להציב בפני התלמידים את השאלה הבאה : מה תורם הממצא החומרי בבית שערים ובציפורי להבנת התרבות וחיי היום יום של רבי יהודה ובני דורו ' ? התלמידים יתבקשו להציג את ממצאיהם בצורה ויזואלית , ולהרצות על הנושא בפני חבריהם לכיתה . ניתן לערוך תצוגה במצגת או באתר בלוג . כדי לסייע לתלמידינו לארגן את החומר , אפשר לחלק את נושאי המחקר למספר קבוצות :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار