صفحة: 140

האיש , האישה והנער – פס 25-24 ' הולדת שמשון ! מרכז ה כובד לחידוד ברמת התוכן - ה' עם שמשון . סיכום הפרק כאן הצענו שתי נקודות מבט : אחת על ההורים , שני יה - על שמשון , בדגש על הנזירות כתמרור אזהרה שילווה אותנו לאורך הדרך . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : ויספו בני ישראל לעשות הרע בעיני ה' – פס 1 ' . 1 א . בני ישראל ממשיכים לחטוא : " וטספו בני ישראל לעשות הרע בעיני . "'ה ב . ה ' מעניש אותם בכך שהוא משעבד אותם ל עם אחר - הפלשתים : " וטתנם יהוה ביד ןלשתים ארבעים שנה" . ג . לפי הדפוס הקבוע בספר שופטים , בני ישראל צריכים לזעוק אל ה ' שיציל אותם . . 2 א . תרגיל זיהוי במפה . ב . ערי הפלישתים נמצאות ליד יישובי ישראל הבאים : אשתאול , בית שמש , חברון , עיטם , ירושלים . נעים מאוד , משפח ת הדני – פס 2 ' * כד א י לשים לב למעבר החד מאוד מעניין ציבורי לסיפור של משפחה פרטית . ** לעניין העקרות : א . בטקסט - אפשר לתת את הדעת לכפילות - עקרה ולא ילדה , וגם לכך שבהמשך האישה לא תדווח לבעלה על המילה עקרה מתוך דברי המלאך . ב . במקרא - בהקשר רחב יותר - כדאי כב ר עכשיו להקנות את התמרור - אם עקרה - לפנינו לידה ניסית . .. ( כמו בסיפור שרה , רבקה ורחל , וכמו בסיפור שילמדו בכית ה ה - שמואל א א- ג - לידת חנה את שמואל . ( ג . בחיים - ניסחנו את השאלה כ"קושי" של מנוח ושל אשת מנוח ולא . "בעיה"כ מדוע ? ילדים רבים מודעים היום לנושא ה פריון - כילדים מאומצים , כילדים שבאו לעולם אחרי טיפולי פוריות - של האב או של האם , או אולי ילדים שסביבם מקרים דומים , או מבוגרים שמתמודדים עם סוגיות פריון או שהחליטו שלא להביא ילדים . לכן נדרשת עדינות ורגישות . . 3 תעודת זהות שם האיש : מנוח שם האישה : לא כתוב שם המקום : צרעה ( מצאו את שם המקום במפה שלפניכם ) השבט : דן . 4 הקושי הבא לידי ביטוי בסיפור הוא שבני הזוג לא מצליחים להביא ילדים לעולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار