صفحة: 74

הזמנה לדיון א . עם ישראל לא עמד בהתחייבות לשמ ור על המצוות . ישראל חטאו ועזבו את אלוהיהם לטובת ה' אחרים ב . לכן ה' נותן להם כעונש מלך אחר שי שעבד אותם . ג . ה' ביטל את העונש בזכות התפילות של העם . ד . רווחים אפשריים מביטול העונש - החירות של עם ישראל , ההזדמנות שלהם לחזור בתשובה ולתקן דרכיהם . מחירים אפשריים - שהעם יזלזל בעונש , אם הוא בוטל כל כך מהר , שהם יחזור על מעשיו השליליים . ה . לקחים אפשריים - נ צפה שעם ישראל יבין מדוע מדוע נענש ולא יחזור שוב על אותה הטעות . הם ראו כי כאשר התפללו לה' , הוא הושיע אותם ועזר להם . חשיבות זיהוי עתניאל משבט יהודה – אמנם לא קריטית לכיתה ד , א בל חשוב להבנת המכלול והרצף : ראשית , השופטים מוצאם מכל השבטים . שנית , השופט הראשון הוא משבט יהודה , שהוא שבטה מלוכה . . 9 א . מצבו של העם לפני עתניאל היה רע ומר . הם היו משועבדים לארם נהריים והיו צריכים לשלם מיסים כבדים . ב . מצבם לאחר הניצחון : חיים טובים של שקט ושלווה ללא עם שמשעבד אותם . שופטים פרק ג' ( פס' - ( 31-12 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : אהוד בן גרא ( שופטים ג , יב- ל ( | מחברת : יאירה אמית ( מתוך מקרא לישראל , הוצאת מאגנס , עם עובד , ירושלים , תשס"ד . ( עיקר המאמר מתייחס ל"שותפות" בין תכסיסי אהוד ( כמאפיין מובהק של אהוד בן גרא ) לבין רצון האל בהצלחת תכסיסיו . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : שלב א - בסיפור אהוד בן גרא , אפשר לזהות דפוס דומה לדפוס של הסיפור הקודם מבחינת המבנה . אנו מציעים לתת לתלמידים לפענח זאת . אנו מציעים לקרוא את סיפור אהוד בן גרא כסיפור שעומד בפני עצמו , כסיפור עם התחלה , אמצע וסוף . במהלך הסיפור נתמקד בדמותו ובאופיו של אהוד : שימוש בתכסיסים ומאפייניו כלוחם וכמנהיג . שלב ב - להציג השוואה לסיפור עתניאל . דרך ההשוואה נחשוף את הדפוס ונקנה את המושג . שלב ג - להעלות לדיון ערכי את משמעות המסקנ ה של הדפוס ( גם בסיפור אהוד וגם בסדרת הסיפורים המתהווה : ( כיצד יכול להיות שה' מעניש את העם ושוב העם חוטא ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار