صفحة: 66

יהושע פרק י"א ( פס' - ( 23-16 הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) סיפור הכישלון בעי והמסגרת הספרותית של יהושע א-יא | מחבר : ישראל רוזנסון . בתחילת המאמר תיאור מסגרת הפרקים י- א כמסגרת כוליות הכיבוש . הכיבוש ושאלת הארץ הנשארת | מחברת : יאירה אמית מתוך מקרא לישראל , עם עובד - מאגנס , תש"ן-תשס"ד . המאמר מחדד את ההבדלים בין תיאורי הכיבוש האוטופיים בפרקים א -י"ב לחלק ההתנחלות בספר יהושע - י"ג ואילך , תוך סימון שכבת הכתיבה הכוהנית . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : פסוקים 15-1 בפרק י"א ( המתארים את המלחמה במלכי הצפון ) - אינם בתכנית הלימודים . בחרנו במבוא כדי לגשר את פערי המידע ועל מנת ליצור תמונ ה כוללת של תיאורי הכיבוש . יחידה זו עוסקת , למעשה בסיכום תיאורי הכיבוש ותחילת ההערכות לחלוקת הארץ לנחלות השבטים . פרקים י -י"א , כאמור , הם פרקים המתארים את הכיבוש המוחלט , השלם , הכולי . לעומת זאת פרקים י"ג ואילך מתארים כיבוש חלקי ומסויג . נושא נוסף בפרק י"א הוא דמותו של יהושע - הנמדדת ביחס לפעולות יו וביחס למשה . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : סיכום תיאור כיבוש הארץ – פס 18-16 ' בהמשך לכתוב בספר הלימוד - חלק מהמקומות אפשר לז הות היום , וחלקם קשים ואף שנויים במחלוקת . בנוסף , ה צגת מפה קונקרטית סותרת את הצגת תכנית הכיבוש בתחילת ספר הלימוד ככיבוש אוטופי , אידילי . עם זאת , הפסוקים מאוד קונקרטי ים , ואי אפשר להסתפק במושג עמום כמו " הארץ . "המובטחת על כן , בשאלת המפה , בחרנו להציע כיוון המבקש להתייחס לקונקרטיות של שמות המקומות המופיעים בפסוק ים וזיהויים במפה , אבל להימנע מניסיונות לזיהוי מקומות קשים לזיהוי ומקומות שזיהויים אינ ו מובהק . 1 . א . האזורים המופיעים במפה וגם בפסוקים - ההר , השפלה , חרמון , ערבה . ב . אפשר ללמוד מהעיון במפה שכל אזורי הארץ נכבשו : צפון , דרום , מזרח ומערב . אפשר להתייחס לכך שלא מצוין בפסוק כיבוש מישור החוף . ברמת העבודה עם התלמידים , אפשר להתייחס לכך , ואולי אף לציין שגם בפרק י"א פסוק 22 מ צוין שיהושע לא פגע בענקים שהיו בערי מישור החוף , הפלישתים . האמת ההיסטורית , כאמור , היא לא פרמטר רל וו נטי לסיפור זה . . 2 מילה שחוזרת 5 פעמים - המילה " כל" .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار