صفحة: 47

ה . מדוע קיבל יהושע את ההמלצה ? אולי כי הוא עצמו היה מרגל ו ה אמין בשיטת המרגלים ? אולי היה בטוח בניצחון ? אולי כי רצה להראות לעם שהוא מקבל את עמדתם והם חשובים ? אולי הוא מלא אמונה ? 'בה . 5 א . הכישלון הפך א ת העם לפחדנים . אפשר וכדאי להתעכב כאן על הדימוי : " וטלס לבב העם ויהי . "למים ב . הלך הרוח לאחר ההפסד שונה , כמובן , מהלך הרוח שלאחר הניצחון . הזמנה לדיון א . סיבות אפשריות להפסד בקרב לפי פס' : 1 עונש על המעילה בחרם . ב . לפי פסוקים : 5-2 הכ ישלון הוא תוצאה של שחצנות . אפשר לדון פה בשאלה : מה יהושע יודע ומה הוא לא יודע ? ברמה אחרת - מישורים של סיבתיות בטקסט . מה באמת קרה ? ועדת החקירה - פסוקים 15-6 על לכידת האשם בדרך של לכידה פומבית , התקרבות וגורל - מומלץ לקרוא ב " מקרא לישראל , יהושע , " עמ' . 126 מתוך דברי ה' אפשר לחלץ שני דברים : אחד - את הסיבה לכישלון בקרב - המעל . למי שחשב שהסיבה היא ההמלצה המודיעינית הלקויה , לעניין זה נידרש בשאלה . 6 שני - את שני מישורי האחריות למעל – החברה והיחיד . לכך נתייחס בשאלה . 9 . 6 א . הסיבה האמיתית לכישלון בקרב היא המעל ! ב . אנחנו ידענו בתחילת הסיפור שמישהו לקח מהמעל . יהושע ועם ישראל לא ידעו זאת . הצעות - יצירת מתח בסיפור : מתי יהושע יגלה . תחושת עליונות על הדמות , תחושת שותפות סוד עם המספר . . 7 א . המספר גילה לנו בתחילת הפרק שעכן מעל בחרם ו שיש בעיה ... ב . הצעות – המידע גרם לתחושה של קרב אבוד מראש – למה יוצאים לקרב ? או – לתחושה שמשהו עתיד להשתבש . לעניין המספר המקראי - מאמרו של בר אפרת המצוין לעיל . . 8 א . . 13 ב . . 14 ג . 15 הזמנה לדיון א . איך יכול להיות שאדם מעל בחרם ופעל בניגוד להנחיות ? הצעות – אדם שלא מאמי ן ; אדם שלא חושב שיקרה משהו ; אדם שלא חושב שיתפשו אותו ; אדם לא רואה את ההנחיות כמחייבות . ב . שאלה נוספת : למה זה פוגע בכלל ? כולם התחייבו ועכשיו אחד הורס לכולם ; כולם משלמים את המחיר על חטאי היחיד ; היחיד פוגע באחוות הכלל . מכאן , הדיון על היחיד בחברה היום - כמעט מת בקש . ג . אם איש אחד חטא - מדוע כולם צריכים להיענש ? הצעות : אווירה מאפשרת חטא , ובעצם כולם אשמים . / החברה לא עצרה את היחיד . / די בכך שאחד חוטא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار