صفحة: 16

האמצעי השני הוא התמקדות במסרים העיקריים של כל אחד מהפרקים . המטרה של הלימוד באמצעות הספר היא להכיר את הסיפורים ולהבין אותם , ובפרקים רבים אפשר לה בין את הסיפור גם ללא העמקה יתרה בפרטים . העמקה זאת היא לעתים בבחינת " מרוב פסוקים לא רואים את . "הפרק האמצעי השלישי הוא הצגת העלילה באמצעות איורי הקומיקס . הצגה זאת יכולה להיות אמצעי יעיל ( וחסכוני בזמן ( ... להבנת העלילה של הפרקים . התייחסות לשונות בין התלמידים ההתייחסות לשונות בין התלמידים באה ל ידי ביטוי בספר הלימוד יהושע- שופטים במתן כלים ואמצעים המאפשרים הפעלת דרכי הוראה מגוונות , המיועדות ללומדים השונים : לתלמידים בעלי לקויות למידה , לתלמידים שסגנון הלמידה שלהם הוא חזותי , לתלמידים הנסמכים על חשיבה דדוקטיבית ( מהכלל אל הפרט , ( לתלמידים הנסמכים על חשיבה אינדוקטיבית ( מהפרט אל הכלל , ( ולתלמידים הזקוקים ללמידה פעילה של דיאלוג עם הטקסט ( משימות " הזמנה . ( "ליצירה להבדיל ממשימות אחרות , במשימות " הזמנה ליצירה " אין תשובה אחת נכונה , אלא הזדמנות לביטוי אישי תוך קיום דיאלוג פעיל עם הטקסט - אפשרות להביע עמדה ולחוות אחרת את הסיפור . לתלמידים הזקוקים לעוגנים ברורים , לאמירות ברורות , במהלך רצף ההוראה - הדגשנו סיכומי ביניים , שבהם אין הפעלה או משימה , אלא אמירה שהיא בבחינת " יישור קו" עם כלל הלומדים . גם שילוב איורי הקומיקס בספר מאפשר למידה בקצב אישי , חזרה על הפרק והכנת הפרק בבית . מענה אחר לשונות הוא הגיוון שהספר מזמן בדרכי ההוראה . ארגון התכנים בספר הלימוד ודרך הצגתם מאפשרים למורה לתכנן ולבצע עבודה עצמית של יחידים , עבודה בקבוצות ועבודה במליאת הכיתה . בספר הלימוד ובמדריך למורה יש היצע רחב של פעילויות מגוונות , אבל חשוב להדגיש : אין כל כוונה שהתלמידים יבצעו את כולן ! אנו ממליצים שהתלמידים יבצעו רק חלק מהפעילויות , לפי שיקול דעתו של המורה . ההיצע של הפעילויות נועד לאפשר בחירה . אנו מאמינים שקיומו של היצע רב ומגוון שכזה יאפשר לכם , המורים , גמישות החשובה כל כך בתהליך ההוראה - הגמישות " לתפור" תכניות לימוד שונות לתלמידים שונים , ובכך להיענות לצורכי הלמידה וההוראה בכיתה הטרוגנית . רמות חשיבה ראשית , יש לציין כי אין קשר בין סגנונות הלמידה השונים לבין פיתוח רמות החשיבה . בכל אחת מדרכי הלמידה וסגנונות הלמידה אפשר וכדאי לפתח רמות שונות של חשיבה . ביצוע המשימות השונות דורש כישורי חשיבה שונים , וברמות שונות : יש פעילויות הדורשות כישורי חשיבה פשוטים , כגון הפקת מידע בסיסי מן הפסוק המקראי . לעתים קרובות , סוג זה של פעילות הוא הסעיף הראשון של פעילות הכוללת סעיפים נוספים . לשאלות התומכות בהבנת הנקרא בטקסט יש חשיבות גדולה , שכן הן מאפשרות ביצוען של מטלות הדורשות כישורי חשיבה גבוהים יותר . כדאי להיות ערים לצורך במתן " פיגומים" לתלמידים . אפשר לעשות זאת באמצעים שונים , לדוגמה : ניהול דו -שיח עם התלמידים במטרה שיבינו את ה טקסט שקראו . יש פעילויות מורכבות קצת יותר , הדורשות איסוף מידע וייצוגו מחדש בצורה שונה - בטבלה , בתמונה , בכתיבה , בסיכום וכדומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار