صفحة: 78

שיעור שני : האדם האכפתי משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : דף לתלמידים : האדם האכפתי ( ראו עמ' , ( 157 כמספר תלמידי הכיתה . טושים וכלי כתיבה ( בכמות המספיקה לכל התלמידים בכיתה . ( מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם שיחקנו שני משחקים - משחק המראה ומשחק הפרגון . שני המשחקים הבהירו עד כמה חשוב לנו להרגיש שהאחרים שמים לב אלינו ומעריכים אותנו . היום ננסה להגדיר לעצמנו מהי התנהגות אכפתית , במטרה לעודד אותה כמה שיותר בכיתה . התחשבות : האדם האכפתי 35 ) דקות ( . 1 חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים , שצויר עליו האדם האכפתי . . 2 התלמידים יחשבו על מעשים , על עמדות ועל דרכי התנהגות שיהפכו את הכיתה שלכם למקום שהכי טוב להיות בו , ויכתבו זאת בתוך דמות האדם האכפתי ( למשל : שיתוף , הקשבה , המתנה לתורי , עידוד . ( . 3 התלמידים ישתפו את הכיתה ברעיונות שכתבו . הוסיפו הצעות משלכם ( למשל : עזרה לחברים בשיעורי הבית , הושטת יד לחבר או לחברה שנפלו , הצעת עזרה לחבר או לחברה ששכחו את הקלמר בבית . ( . 4 התלמידים יחשבו על מעשים , על עמדות ועל דרכי התנהגות שהם אינם רוצים שיהיו בכיתה , בגלל השפעתם השלילית , ויכתבו זאת מחוץ לדמות האדם האכפתי ( למשל : פגיעה מילולית , קריאה בשמות גנאי , החרמה . ( . 5 התלמידים ישתפו את הכיתה ברעיונות שכתבו . הוסיפו הצעות משלכם . ( למשל , רכילות ( . טיפ הקשיבו לתלמידים בצורה אמפאתית . הקשבה כזאת יוצרת את התחושה ש"יש לי , "מקום ש"רואים , "אותי ש"מבינים . "אותי הקשבה אמפאתית פירושה , קודם כול , לקבל את דברי האחר כפי שהם , ללא פרשנות וללא ביקורת . חזרו על דבריהם במילים שלכם , ושאלו אם הבנתם נכון . השתמשו בשאלות שמעידות על כוונתכם להבין את דברי התלמידים : " אז את אומרת ש ; " ? ... "אתה מתכוון ש ; " ? ... "את חושבת ש . " ? ... הקשיבו לתגובה לשאלה . אם קיבלתם אישור שהבנתם נכון - המשיכו ; אם לא - תקנו את ההבנה . שאלו : "אז למה התכוונת " ? או "מה כן נכון . " ... ? עודדו את השיח - שאלו את הילדים למה הם מתכוונים , בקשו מהם לספר עוד על הרגשות שלהם , להסביר את עצמם , לתת דוגמאות . הדגישו שאתם רוצים להבין , שזה חשוב לכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار