صفحة: 24

חשוב שתשמשו דוגמה לתלמידים ביישום המיומנויות שאתם מעוניינים להקנות להם . תנו לתלמידים דוגמה אישית בכל דבר שאתם עושים , למשל : בדרך שבה אתם מתכננים את השיעורים שאתם מעבירים מדי יום , בתגובות שלכם לרגשותיהם , בהתמודדות שלכם עם הרגשות שלכם עצמכם , ובדרכים שבהן אתם מביעים את רגשותיכם לפני התלמידים . במהלך היום נצלו הזדמנויות לתמוך בהבעת רגשות של התלמידים , ובמידת האפשר נסו ליצור הזדמנויות חדשות . לאורך הפרק , בתוך מסגרות נפרדות , תמצאו טיפים לשימוש בחשיפה אישית ככלי להקניית חיבור רגשי לעצמנו ולאחרים . 10 טיפים להטמעה מוצלחת של שפת הרגשות בכיתה . 1 בנו אוצר מילים של רגשות - נצלו כל הזדמנות לסייע לתלמידים ללמוד מילים חדשות לתיאור רגשותיהם . תוכלו להיעזר ברשימת הרגשות המופיעה בעמוד הבא . שימו לב : לעתים אנחנו נוהגים לומר "אני מרגיש / ה ש " ... כדי לתאר מחשבות , ולא רגשות . למשל , "אני מרגישה שלא אכפת לך . "ממני נסו לכוון את התלמידים לבטא את רגשותיהם במדויק , "נקי" ממחשבות . למשל , שאלו : "כשאת אומרת שלא אכפת לי ממך , מה את מרגישה : בודדה ? פגועה ? עצובה . " ? . 2 עודדו דיון על רגשות - נצלו את המפגשים בכיתה כדי לשוחח על רגשות . בקשו מכל תלמיד ותלמידה ( בסבב ) לתאר במילה אחת כיצד הם מרגישים היום . תוכלו להכין מראש כרטיסיות שרשומות עליהן מילים המבטאות רגשות . אפשר גם להכין תמונות המביעות רגשות . התלמידים יבחרו כרטיסיה אחת או תמונה אחת , המתאימות להרגשתם . . 3 שקפו את מצבי הרוח של התלמידים - סייעו לתלמידים לקשר את הרגש להתנהגות . דוגמאות : "את נראית שמחה היום , אסנת . קרה משהו מיוחד " ? או "מיכאל , אתה נשמע כועס . מה קרה . " ? . 4 תנו דוגמה אישית - במהלך היום דברו אתם עצמכם על רגשות שלכם ותנו שמות לרגשותיכם . כך לא רק תלמדו את התלמידים להכיר את רגשותיהם , אלא גם תעניקו להם "אישור" לדבר עליהם . הכינו את דבריכם מראש . דוגמאות : "אתמול , בזמן שדיברתי אתכם על ,... רועי דיבר עם סיגל . הרגשתי לא נוח , כי השקט בכיתה חשוב לי , כדי שאוכל להתרכז " . או : "אתמול , כשראיתי שיואב מרביץ לנעמה , נבהלתי / פחדתי / דאגתי , כי חשוב לי להגן . "עליכם . 5 חזקו את התלמידים - חפשו הזדמנויות להבהיר לתלמידים שכל רגש שלהם הוא ראוי וקביל . למשל , כאשר תלמיד או תלמידה אומרים לאחר או לאחרת : "את / ה מתנהג / ת כמו תינוק / ת ! רק תינוקות , "בוכים תוכלו לנצל את ההזדמנות ולהסביר שכולנו חשים עצובים ופגועים לפעמים , ושמותר לבכות . הדבר חשוב במיוחד כדי לעזור לתלמידים לנפץ את הסטראוטיפ . . 6 סייעו לתלמידים לזהות את רגשותיהם - כאשר התלמידים נתונים בסערת רגשות , הם זקוקים להכוונת המבוגרים . המשפטים האלה יכולים להיות שימושיים : "האם את מרגישה ? ... זה נכון , " ? "האם זה גורם לך להרגיש . " ? ... . 7 עודדו אמפתיה אצל התלמידים - אם התלמידים חשים שילד או ילדה עצובים או בודדים , הם בדרך כלל סקרנים לדעת את הסיבה לכך . מצבים אלה הם הזדמנויות לפיתוח אמפתיה . עודדו את התלמידים לחפש סימנים פיזיים שיעזרו להם לזהות מה אחרים מרגישים , ללמוד לגלות את הסיבה לכך , ולחשוב על דרכים לעזור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار