صفحة: 8

ועוד : באתר האינטרנט של התכנית תוכלו למצוא מדור הרחבה למורים , בשם "רוצים לדעת עוד . " ? כאן תמצאו מאמרים של מומחים , סרטונים וסיפורים על מודלים שיושמו בהצלחה במערכת החינוך בארץ . מומלץ לעיין בהם לפני ביצוע היחידות השונות . כהכנה לקראת יישום התכנית , חשוב לקיים דיאלוג משותף של צוות בית-הספר . מטבע הדברים - האווירה , המבנה , קהל היעד והתפיסה החינוכית שונים בבתי-הספר השונים . לכן חשוב להתאים את התכנית לביתהספר ולמאפיינים הייחודיים שלו . על אף זאת , ניסיון העבר מלמד שמומלץ להעביר את התכנית בכיתות ג-ה . כדי להוביל לשינוי התנהגותי , כדאי להפעיל את התכנית במשך כל שנת הלימודים , במשך שעה אחת לפחות בשבוע ( במסגרת התכנית " כישורי . ( "חיים העמקה וטיפול בבעיות ממוקדות אשר צצות אצלכם בבית-הספר , תוכלו להשיג באמצעות שיעורי העשרה בזיקה למקצועות הלימוד . מגוון רחב של פעילויות בנושאים חברתיים , המחולקות לפי מקצועות הלימוד , נמצא באתר בין הצלצולים . כן מומלץ לעסוק בנושאים הרגשיים-חברתיים בשעות הפרטניות של "אופק . "חדש לשם כך פותחו משחקים ומשימות חווייתיים המצויים באתר דיאלוג עם אופק . מה בחוברת ? בחוברת מופיעים ארבעת הפרקים של התכנית : פרק : 1 הבעת רגשות פרק : 2 אכפתיות והתחשבות פרק : 3 פתרון יצירתי לסכסוכים פרק : 4 לקבל את השונה כל פרק כולל 4 יחידות , ובסך הכול יש 16 יחידות . כל יחידה נחלקת לשיעורים 3 ) שיעורים בממוצע , ( בני 45-כ דקות כל אחד , בהתאם למשך הזמן המוערך להעברת התכנים בכיתה . החלוקה מבוססת על הערכה בלבד , ואנו מזמינים אתכם , המורים , לבחון באיזו מידה החלוקה מתאימה למתרחש בכיתה בפועל , ולשנותה לפי הצורך . מאחר שמדובר בתכנים רגשיים , שמטרתם ליצור שינוי עמוק ורב-משמעות - להעמקה בהם יש יתרון על פני ההספק , ועל כן חשוב לשמור על גמישות מחשבתית ביישום החומרים . בסוף החוברת ( ראו עמ' ( 175-147 מופיעים דפי העבודה לתלמידים , המתאימים לשיעורים השונים . כדי לאפשר גמישות מרבית בהתאמת התכנים לתלמידים , וכדי לאפשר "תפירה" של "חליפה אישית" עבורכם ועבור תלמידי כיתתכם , שולבו לאורך התכנית גם הצעות להפעלות חלופיות . בקרוב יצא לאור הפרק החמישי של התכנית , אשר נועד להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם קבוצות שונות בחברה הישראלית . זאת במטרה להפיץ את השינוי הכיתתי אל מעבר לכותלי בית-הספר , וליצור חברה סובלנית ושוויונית . פרקים 4-1 התמקדו ביצירת אווירה אכפתית ומתחשבת בכיתה ובבית-הספר , אך פרק 5 מנסה לעודד אווירה כזאת גם בחברה הישראלית בכללותה . מטרת-העל של הפרק היא לקדם חיים משותפים המבוססים על שוויון ועל כבוד הדדי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


 لمشاهدة موقع كوتار بأفضل صورة وباستمرار