|
صفحة: 89
טיפ עודדו את התלמידים לבטא את הרגשות שלהם בצורה כנה . לצד התלמידים שיגלו התלהבות ותקווה מהניסוח של החוקה , ייתכן שחלק מהתלמידים יביעו הסתייגות או ספק לגבי מידת היעילות שלה . אם אתם מזהים התנגדות מצד חלק מהתלמידים , אמרו , למשל : - " אני שומע שחלקכם מתלהבים מהסיכוי לשינוי שיקרה סוף סוף , ואני שואל את עצמי האם , בצד התקווה , אין למישהו ספק ואולי חשש " ... - " אני מבינה שאתה חושב שהחוקה הזאת מטופשת . אולי זה משום שאתה לא מאמין שהיא תוביל לשינוי " ? - " נדמה לי שאת כועסת עכשיו . אולי את רוצה להגיד משהו על מה שאת מרגישה כרגע " ? - " דני אומר שהחוקה הזאת משעממת . האם יש עוד מי שחושב כך ? ואולי מישהו חושב אחרת " ? אל תחששו מהתנגדויות . אם לא תהיה הסכמה מלאה לגבי החוקה לפני שחותמים עליה , יפחתו הסיכויים להשיג שיתוף פעולה ביישום שלה הלכה למעשה . סיכום הפעילות : חתימה על החוקה 10 ) דקות ( התלמידים יחתמו על חוקת ההתחשבות . ( אם צריך - תוכלו לשנות את הנוסח . ( טיפ מומלץ לשוות לתהליך החתימה אופי טקסי . תוכלו להזמין את מנהל / ת בית-הספר להיות נוכח / ת בכיתה , ולתת לכל תלמיד ותלמידה "אות" במעמד החתימה ( תעודת התחייבות , תליון שכתובה עליו המילה , "התחייבתי" וכדומה . ( אפשרויות הרחבה : . 1 המשחק "חוקים - מהו חוק ובשביל מה צריך , "חוקים בתוך אתר בין הצלצולים . . 2 הפעילות "מכתב , "התנצלות בתוך אתר בין הצלצולים .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|