|
صفحة: 79
. 6 התלמידים יסבירו לכיתה את הכוונה שלהם במילים שהציעו - גם אם הן זהות למילים של אחרים , ייתכן שהמשמעות שונה מאוד . טיפ עודדו שיתוף והידברות ישירה בין משתתפים . אמרו , למשל : "יובל אומר שחשוב להזמין את כולם למסיבות . מישהו רוצה לומר ליובל מה דעתו על הרעיון שהוא מציע " ? דוגמה נוספת : "דנית סיפרה לנו על הריב שהיה לה עם חברה שלה בשנה שעברה . מי רוצה לספר לנו על התחושות שהסיפור הזה העלה " ? . 7 ( עבודה בקבוצות ) הפסקת התנהגות או עידוד התנהגות : א . התלמידים יבחרו 3 התנהגויות שנכתבו מחוץ לדמות האדם האכפתי , אשר הם מאמינים שאפשר להפסיק אותן בכיתה או בבית-הספר . סייעו לקבוצות להגיע להסכמה . ב . התלמידים יבחרו 3 התנהגויות שנכתבו בתוך דמות האדם האכפתי , אשר היו רוצים לעודד בכיתה ובבית-הספר . סייעו לקבוצות להגיע להסכמה . טיפ בררו את הרגשות ואת המחשבות של התלמידים לגבי ההתנהגויות שבחרו , ולגבי תהליך העבודה בקבוצה . עודדו אותם גם לשתף בהתלבטויות שהובילו לבחירת 3 ההתנהגויות , אם היו כאלה . שאלו : - למה אתם חושבים שההתנהגות הזאת הכי חשובה ? - האם כולכם הסכמתם לגבי 3 ההתנהגויות , או שהיו חילוקי דעות ? - איך הרגשתם במהלך הדיון בקבוצה ? הרגשתם שמתחשבים בדעה שלכם ? כיצד זה בא לידי ביטוי ? - מה היה לכם קשה יותר : לדבר או להקשיב ? היו אתם המודל שמאפשר שיח מתחשב ומדגים אותו . עודדו את התלמידים גם לחפש פתרונות מעשיים להפסקת או לעידוד ההתנהגויות שנבחרו . השתמשו בשאלות מכוונות : - " מה אתם מציעים " ? - " אילו קשיים יכולים להתעורר " ? - " מה יכול לעזור " ? - " מה עוד אתם מציעים " ? - " איך אפשר לעקוב אחר הפתרונות " ? . 8 ( סבב בכיתה ) כל תלמיד ותלמידה ישלימו את המשפט : " אילו האדם האכפתי היה יכול לדבר , הוא היה אומר לנו : . " ... . 9 אספו את הדפים . . 10 הסבירו : בעזרת הרעיונות שנאספו בכיתה , ננסח יחד בשיעור הבא כללי התנהגות חדשים , שנקרא להם : חוקת ההתחשבות . המטרה : להפוך את הכיתה למקום שנעים יותר להיות בו , שנדע שכאן חשוב לאחרים מה אנו מרגישים .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|